Öppet i dag: 08:00 - 19:30
Spara
Boka i förväg

översatt av Google
Sätt du kan uppleva Dubrovniks ringmur på
från 33,56 US$
från 20,81 US$
från 82,31 US$
från 31,79 US$
Omdömet skrevs 20 mars 2018

Lätt att gå men tänk på att det kan vara hett mitt på dagen. Bäst att gå på morgon eller eftermiddag. Det finns barer uppe på muren.

Datum för upplevelsen: juni 2017
Tack Pda P
Omdömet skrevs 17 januari 2018

Underbart vacker utsikt över en minst sagt fotogenisk stad. Varmt rekommenderat, fast det också väldigt varmt på sommaren. Glöm absolut inte att ta med vatten!!! (kanske lite frukt också). Går man mitt på dagen får man räkna med att behöva ta en dusch efteråt.

Stort minus är dock alla irriterande säljare som försöker kränga sockerdryck och glass. Som sagt ta med frukt och vatten för att undvika att bli helt pungslagen.

Datum för upplevelsen: juli 2017
Tack gabrielsX1805PU
Omdömet skrevs 3 december 2017

väldigt trevlig rundtur på muren med en underbar utsikt över gamla staden och hamn, trevliga små restauranger och barer

Datum för upplevelsen: oktober 2017
Tack rdr06
Omdömet skrevs 15 november 2017

Att besöka Dubrovnik var mycket intressant med de fantastiskt fina och vackra husen,gatorna och inte minst gränderna som ledde upp till ringmuren. Här luktade det historia och mycket finns att lära om historien på Balkan..
Tyvärr är det så väl besökt att ibland är det köer och svårt att komma fram. Ett gott tips är att läsa på hemma inför ett besök. Då hänger man liksom med lite bättre.

Datum för upplevelsen: september 2017
Tack 476resvan
Omdömet skrevs 3 november 2017 från mobil enhet

En vandring på Dubrovniks ringmur känns självklar. Man går i sin egen takt och det finns små "vattenhål" längs vägen att släcka törsten (även glass).
Möjlighet finns att endast gå halva rundan, då slipper man de största stigningarna
Bra skor och lite kondition underlättar turen
150 krona /vuxen och 50 krona/ barn

Datum för upplevelsen: november 2017