“Fantastisk utsikt.”

Boka i förväg
Mer information
21,05 US$*
och över
Dubrovnik Ancient City Walls Historisk ...
Rankad som nr 1 av 141 saker att göra i Dubrovnik
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Rekommenderad vistelselängd: 1-2 timmar
Omdömet skrevs 31 mars 2018

Det kostade 150 koruna att gå runt muren. De är duktiga på att ta betalt i Dubrovnik. Men det var en fin promenad med en helt fantastisk utsikt över staden. Den största sevärdheten i Dubrovnik tycker jag. Tänk bara på att ta bekväma skor och vatten med på färden.

Tack Gunnel A

Omdömet skrevs 20 mars 2018

Lätt att gå men tänk på att det kan vara hett mitt på dagen. Bäst att gå på morgon eller eftermiddag. Det finns barer uppe på muren.

Tack Pda P
Omdömet skrevs 17 januari 2018

Underbart vacker utsikt över en minst sagt fotogenisk stad. Varmt rekommenderat, fast det också väldigt varmt på sommaren. Glöm absolut inte att ta med vatten!!! (kanske lite frukt också). Går man mitt på dagen får man räkna med att behöva ta en dusch efteråt.

Stort minus är dock alla irriterande säljare som försöker kränga sockerdryck och glass. Som sagt ta med frukt och vatten för att undvika att bli helt pungslagen.

Tack Gabriel S
Omdömet skrevs 3 december 2017

väldigt trevlig rundtur på muren med en underbar utsikt över gamla staden och hamn, trevliga små restauranger och barer

Tack rdr06
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 15 november 2017

Att besöka Dubrovnik var mycket intressant med de fantastiskt fina och vackra husen,gatorna och inte minst gränderna som ledde upp till ringmuren. Här luktade det historia och mycket finns att lära om historien på Balkan..
Tyvärr är det så väl besökt att ibland är det köer och svårt att komma fram. Ett gott tips är att läsa på hemma inför ett besök. Då hänger man liksom med lite bättre.

Tack 476resvan

Resenärer som tittade på Dubrovniks ringmur tittade också på

Dubrovnik, Dubrovnik-Neretva County

Besökt Dubrovniks ringmur? Berätta vad du tyckte!