“Trevlig kväll med fräscha fiskrätter”

Fish Restaurant Proto
Rankad som nr 68 av 439 Restauranger i Dubrovnik
Bra för: Lokal mat, Affärsmöten, Särskilda tillfällen, Romantiska möten
Middagsalternativ: Middag, Lunch, Frukost, Sent på kvällen, Leverans, Bokningar
Omdömet skrevs 12 juli 2018 från mobil enhet

Vi hade en trevlig kväll med vänfamilj på Proto. Svarta risotton var riktigt bra, och tryffelpastan med räkor. Fishermans plate fanns heller inget att klaga på, allt var toppenfräscht - men vi hade kanske förväntat oss ytterligare en nivå av upplevelsen som helhet.
Försöket att diskret ställa en för vårt besök viktig fråga om menyn, vid sidan om hela sällskapets uppmärksamhet, nonchalerades eller missförstods av vår servitör. Det blev bra ändå och vi hade en allt som allt trevlig kväll med våra vänner. Vi hade dock kanske lite för höga förväntningar på maten och bemötandet.
Jag skulle absolut gå dit igen för smakens skull när det gäller svarta risotton och tryffelpastan med räkor även om priset på rätterna var något högre än jag tyckte de var värda. Helhetsintrycket var mysigt och vi blev placerade vid ett fint bord i gränden, precis som vi önskade.

Datum för besöket: juli 2018
Tack Hanna P
Proto D, Manager på Fish Restaurant Proto, svarade på det här omdömetSvarade 13 juli 2018

Dear Mrs. Hanna P,

Thank you for your visit and the thorough review of our Proto Fish Restaurant.

We are extremely pleased to learn you were satisfied with our cuisine and ambiance of al fresco dining.

In the name of our Chef Bosko Lonac and his culinary team, we would like to thank you for complimenting our Black Risotto, Fettucine with Shrimp Tails and Istrian Black Truffles, Fisherman Platter (lobster tail, fish fillet, shrimps, octopus).

We would like to use this opportunity to apologize for any misunderstanding in regards to the service.

We do hope to have another opportunity of welcoming you back to our restaurant and to demonstrate high level of services for which we are known.

Yours sincerely,
Kosta Vukota
Restaurant Manager

Omdömet skrevs 15 augusti 2017

Efter rekommendation gick vi hit för en finare middag. God mat, bra läge och excellent service. Populärt så rekommenderar att boka!

Datum för besöket: september 2016
Tack MsT81
Omdömet skrevs 16 juli 2017 från mobil enhet

Vi hade sett reklam om att restaurangen va omnämnd i Michelinguiden och hade därav höga förväntningar. Maten var bra, men inte så pass unik att priserna var rimliga i förhållande till vad som serverades. En av förrätterna serverades dessutom i en alldeles för stor portion för att ingå bland förrätterna. Servicen var ok, men när vi frågade om det var möjligt att få en sås till en av huvudrätterna var inte detta möjligt. En restaurang av denna klass, som tar tre gånger så mycket betalt för en huvudrätt i jämförelse med exempelvis en finare restaurang i Stockholm, borde kunna erbjuda detta. Att dessutom ta 45 Kuna för en flaska vatten trots att man får betala kuvertpris är bara oseriöst och småaktigt.

Datum för besöket: juli 2017
2  Tack Mobile721126
Omdömet skrevs 18 juni 2017 från mobil enhet

En mysig restaurang som känns lyxig. Bra service och extremt god mat! Vi satt ute i gränden och efter att solen gått ner tar de in markiserna så att man sitter under bar himmel. Boka bord om du vill äta efter klockan 8.

Datum för besöket: juni 2017
Tack linnvankeppel
Omdömet skrevs 2 maj 2017 från mobil enhet

Helt klart värt att gå dit och få ett bord. Går att sitta ute och inne, samt på terassen. Härlig miljö. Bra serveringspersonal. Maten är ett av de bättre ställena i stan. Häftig upplevelse.

Datum för besöket: maj 2017
1  Tack Calcamma

Resenärer som tittade på Fish Restaurant Proto tittade också på

Dubrovnik, Dubrovnik-Neretva County

Besökt Fish Restaurant Proto? Berätta vad du tyckte!