“Trevligt, gott och romantiskt!”
Omdöme om Dvor

Dvor
Rankad som nr 54 av 538 Restauranger i Split
Middagsalternativ: Middag, Frukost, Sent på kvällen, Bokningar
Middagsalternativ: Middag, Frukost, Sent på kvällen, Bokningar

Så pass bra att det var värt ett återbesök. Servicen förstklassig och det mesta av maten likaså. Vid första besöket åt jag tonfiskcannoli till förrätt, min fru tog en ceviche. Till varmrätt åt jag lammracks och min fru åt kalv. Blev rekommenderade ett vitt vin som blev en förhöjning av måltiden. Vid andra besöket valde vi tonfisk till varmrätt, som tyvärr var grillad för mycket, men trots detta var vi nöjda med våra besök. Personalen och atmosfären skapar förutsättningen för en trevlig kväll!

Datum för besöket: augusti 2021
Tack X971GRpeters
Skriv ett omdöme.Omdömen (1 678)

Omdömet skrevs 6 augusti 2020

En upplevelse! Avsmakningsmeny var fantastisk, men tillsammans med av sommeliern väl utvalda kroatiska viner lyftes allt ytterligare en nivå. Mina varmaste rekommendationer.

Datum för besöket: augusti 2020
Tack peteraP9016YB
Omdömet skrevs 24 oktober 2019

Stället har en fantastisk utsikt där det ligger några meter från och över havet. Magnifik!! Men tyvärr var maten en besvikelse. Fisken var okokt i soppan och även om köttet var gott så var det alldeles för dyrt för den lilla portion vi fick. En i personalen (en ung tjej) var jättetrevlig medan en man var oförskämd när vi påminde om vår Lava chocholate: den har tid att göra. Men att vänta 30 min på en efterrätt och dessutom behöva påminna om kaffe mm flera gånger gör att jag enbart rekommenderar människor att gå hit och ta en kaffe och njuta av utsikten.

Datum för besöket: oktober 2019
Tack Sofiaesvensson
Omdömet skrevs 1 september 2019 från mobil enhet

Dvor är marginellt dyrare än andra restauranger men definitivt värt varenda Kuna. Bra service, riktigt goda fiskrätter och en härlig miljö. Skulle definitivt gå tillbaka igen.

Datum för besöket: september 2019
Tack 265patrikl
Omdömet skrevs 17 augusti 2019 från mobil enhet

Dvor har mycket bra service med trevlig servitör som kunde sin sak.
Köttet (oxfile) som barnen åt var superb med och rejält med mat.
Jag och min man åt hel fisk som de fileade vid bordet men lyckades tyvärr inte med uppgiften på långa vägar, vilket maken tyckte var tråkigt så han har svårt för ben i fisken.
Efterrätten var mycket gott och precis lagom stort.

Hade kanske förväntat mig lite mer men på det stora hela så var måltiden bra och prisvärd .

Datum för besöket: augusti 2019
Tack tiina j

Resenärer som tittade på Dvor tittade också på

Split, Split-Dalmatiens län

Trogir, Split-Dalmatiens län
Split, Split-Dalmatiens län

Besökt Dvor? Berätta vad du tyckte!