“Trevlig vandringsställe”

Boka i förväg
Mer information
29,89 US$*
och över
Halvdagstur från Skopje: Millennium Cross och ...
Rankad som nr 1 av 100 saker att göra i Skopje
Information om sevärdheten
Omdömet skrevs 31 mars 2018 från mobil enhet

Trevlig ställe om man gillar vandring och fina vyer, 5 km att gå enkel väg men det är värd att vandra hela sträckan

Tack Peter K

Omdömet skrevs 13 mars 2018 från mobil enhet

Underbar naturupplevelse. Var där 11/3 och solen strålade. 18 grader varmt vilket gjorde det ännu bättre. Båtturen var underbar, dock besöktes inte grottan då det ännu var lite för blåsigt att åka så långt. Rekommenderas verkligen.

Tack Susanne A
Omdömet skrevs 9 mars 2018

Vi besökte Matka Canyon i början av mars. (En organiserad utflykt med guide) Temperaturen låg strax under nollan och det var snö i Skopje. Var skeptisk till att göra utflykten pga av detta, men vilken fantastisk upplevelse. Det var otroligt vackert att se detta landskap i vinterskrud! Rekommenderar absolut ett besök hit, hade gärna gjort om det framåt våren då det är mer grönska.

Om ni åker under vintertid så är det lite mer begränsat i vad ni får se och vad ni kan göra. Vi kunde t.ex. inte ta båten till grottorna som finns, och vi kunde heller inte promenera förbi det lilla hotellet som ligger i canyonen. MEN jag måste säga igen, det är väl värt ett besök oavsett!

Tack edr79
Omdömet skrevs 5 mars 2018

Mycket vackert. Båtturen till grottan ska man inte missa. Det går lokalbuss dit. Restauranger.finns.

Tack Bo L
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 3 mars 2018 från mobil enhet

Vackert naturområde men som många tidigare skrivit tidigare så borde de sätta upp nya papperskorgar där papper och dylikt inte kan flyga igenom "ribborna". Åk gärna dit på våren när det börjat grönska

Tack Kristian B

Resenärer som tittade på Lake Matka tittade också på

Besökt Lake Matka? Berätta vad du tyckte!