Spara

från 29,00 US$
från 52,10 US$
från 214,30 US$
Omdömet skrevs 13 mars 2018 från mobil enhet

Underbar naturupplevelse. Var där 11/3 och solen strålade. 18 grader varmt vilket gjorde det ännu bättre. Båtturen var underbar, dock besöktes inte grottan då det ännu var lite för blåsigt att åka så långt. Rekommenderas verkligen.

Datum för upplevelsen: mars 2018
Tack Susanne A
Omdömet skrevs 9 mars 2018

Vi besökte Matka Canyon i början av mars. (En organiserad utflykt med guide) Temperaturen låg strax under nollan och det var snö i Skopje. Var skeptisk till att göra utflykten pga av detta, men vilken fantastisk upplevelse. Det var otroligt vackert att se detta landskap i vinterskrud! Rekommenderar absolut ett besök hit, hade gärna gjort om det framåt våren då det är mer grönska.

Om ni åker under vintertid så är det lite mer begränsat i vad ni får se och vad ni kan göra. Vi kunde t.ex. inte ta båten till grottorna som finns, och vi kunde heller inte promenera förbi det lilla hotellet som ligger i canyonen. MEN jag måste säga igen, det är väl värt ett besök oavsett!

Datum för upplevelsen: mars 2018
Tack edr79
Omdömet skrevs 5 mars 2018

Mycket vackert. Båtturen till grottan ska man inte missa. Det går lokalbuss dit. Restauranger.finns.

Tack 342bol
Omdömet skrevs 3 mars 2018 från mobil enhet

Vackert naturområde men som många tidigare skrivit tidigare så borde de sätta upp nya papperskorgar där papper och dylikt inte kan flyga igenom "ribborna". Åk gärna dit på våren när det börjat grönska

Tack 479kristianb
Omdömet skrevs 2 november 2017 från mobil enhet

Trevligt utflyktsmål med vacker natur och mycket att titta på. Utflykten var anordnad med guide och transport.
Det finns hotell, restaurang och ett litet kapell där man går på båtarna.
Grottan är ganska nyupptäckt, och är värd ett besök om man gillar sådant.

Tack iEriksson