Öppet i dag: 08:00 - 00:00
Spara

Google
Sätt du kan uppleva Chinatown på
från 26,33 US$
från 101,05 US$
från 104,52 US$
från 26,33 US$
Omdömet skrevs 20 juni 2017 från mobil enhet

Det är lätt att nå Chinatown eftersom Singapores jättefina tunnelbana (blå linjen) går hit. Chinatown är lika trångt, fyllt av människor och av massor av små butiker som andra Chinatown runtom i världen. När du är här -missa inte att besöka China Heritage Center, ett museum över hur de kineser som levde här i slutet av 1800-talet hade det i sin vardag. Mycket intressant och tankeväckande.

Datum för upplevelsen: juni 2017
Tack 5lenas
Omdömet skrevs 22 april 2017 från mobil enhet

Trångt och mängder av människor som trängs mellan stånden som säljer allsköns krimskrams. Allt från magneter och T-shirts till skräddare som försöker locka in kunder.

Datum för upplevelsen: april 2017
Tack LottaAD
Omdömet skrevs 20 februari 2017 från mobil enhet

Detta är en stadsdel, som ofta rekommenderas, men det är faktiskt den minst äkta delen av Singapore. Husen är naturligtvis äkta men de ursprungliga hyresgästerna har fått flytta ut, för att ersättas av turistanpassade verksamheter. Det är en stor kontrast mot exempelvis "Little India", som fortfarande är en levande stadsdel.

Datum för upplevelsen: februari 2017
Tack Ron20177
Omdömet skrevs 14 februari 2017 från mobil enhet

Var dit på kvällskvisten, mycket affärer en del billigt men också mycket billigt skräp enligt mitt sett och se på det.
Kul varit dit ., men inget mer., åt där också maten inget speciellt där vi åt och inget billigt heller ,likadant vad gäller öl priserna.

Datum för upplevelsen: februari 2017
Tack Tord T
Omdömet skrevs 22 januari 2017 från mobil enhet

Ett underbart ställe att besöka. Man får verkligen china känsla . Mysiga affärer mysiga tempel att besöka och god mat.
Nu när vi var där firade de tuppens år.

Datum för upplevelsen: januari 2017
Tack 64carina64