“Lååånga köer”

Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Avgift: Ja
Rekommenderad vistelselängd: Mer än 3 timmar
Praktisk information: Anpassat för rullstol, Aktiviteter för små barn, Aktiviteter för större barn
Omdömet skrevs 31 mars 2018 från mobil enhet

Vi ställde oss i kö ca kl 11 o var uppe ca kl 14. Vi gick upp till buddastatyn, men det var inte värt den långa kötiden!

Tack Piddda

Omdömet skrevs 16 januari 2018

Trevlig utflykt med familjen, varken bu lr bä med den i glas lr ej. Man kommer till toppen. Har man bråttom upp/ner så ta den med glas, många som inte vill betala extra.

Tack Kiiitten
Omdömet skrevs 16 december 2017 från mobil enhet

MTR till Tung Chung och kabinbanestationen. Var där kl.10.00 och det tog ca 60 min.innan vi steg in i kabinbanan. Hjälpte inte mycket med förköpta biljetter, köande i alla fall. Resan innehåller verkligen hisnande vyer. Kring Buddha statyn för turistiskt för min smak och så även templet.Lätt att ta buss nr 21 dock vidare till ön Tai O, vandra runt där sen ny buss nr 1 till Mui Wo och därifrån med färja tillbaka till HK. Sammantaget mycket trevlig och varierad rundtur! Spara lunchen till Tai O.

Tack lottassyrra
Omdömet skrevs 29 november 2017 från mobil enhet

Skön tur med härlig utsikt, snåla inte och betala lite extra för att åka med glasbåtten på hytten för det är den värd. Har ni lite mindre tid så åk båt/buss till Big Buddha för att sedan ta linbannan tillbaka (ingen kö alls). Vi stod i kö lite över 1H.

Tack Jocke72A
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 5 november 2017 från mobil enhet

Köp en biljett på nätet om ni kan skriva ut den. Köerna är enorma om man kommer fel tid. Vi kom mitt på dagen och köade i två timmar innan vi var framme vid linbanan. Men det var värt att vänta för att få åka denna hisnande tur med magnifika vyer. Ner tog vi bussen som tog oss ner snabbt och billigt.

Tack per B

Resenärer som tittade på Ngong Ping 360 tittade också på

Besökt Ngong Ping 360? Berätta vad du tyckte!