“Imponerande. ”

Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Avgift: Nej
Rekommenderad vistelselängd: 1-2 timmar
Praktisk information: Aktiviteter för större barn
Omdömet skrevs 31 mars 2018 från mobil enhet

Väldigt pampig staty o omgivning. Tyvärr långa köer i flera timmar för att komma fram. Mycket folk o rörigt.

Tack Piddda

Omdömet skrevs 8 februari 2018

Tog bussen upp och vandra omkring på området! Mycket att se, inte bara Big Buddha. Även om de verkligen är höjdpunkten!

Tack Bostrom9
Omdömet skrevs 3 februari 2018

Det var mycket mäktigt att se Big Budda. Vi tog Linbanan upp, väldigt fin utsikt. Väl på plats så är det ca 300 trappsteg upp till Buddan. Efter detta besök, promenerade vi vidare till The Visdome of path och templet som finns alldeles i närheten. Vi tog taxi här ifrån, för att spara tid trodde vi, gör INTE det... det tar mycket längre tid att komma ner än med linbanan.

Tack mulle121
Omdömet skrevs 2 januari 2018 från mobil enhet

Blev förvånad över hur mycket människor som besökte templet och buddan. Tyvärr är det väldigt turistiskt omkring vilket förtar en del av upplevelse . Munkarna och nunnorna gick mest omkring och pratade i mobiltelefon eller tig selfies. Men linbanan ner till stan
är fin!

Tack Ann-sophie S
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 23 december 2017 från mobil enhet

Vacker tur med linbanan till Buddan. Området närmast omkring är turistiskt, med onödigt tingeltangel Ta dig tid att gå en bit bort på promenadvägarna och upplev naturen runt om kring. För den som sett liknande tempel i Thailand kan det bli en besvikelse, då det känns som något som är uppbyggt för turister.

Tack Anne T

Resenärer som tittade på Big Buddha tittade också på

Besökt Big Buddha? Berätta vad du tyckte!