Omdömet skrevs 11 april 2017 från mobil enhet

Ren fräscht och centralt belägget hotell nära till allt i Hongkong.
Nära till shopping, färjorna till Macao och de kända rulltrapporna. Ren stad med massor att uppleva. God mat, ända missen var att vi gick på en såkallad Nepal restaurang, maten var allt annat än bra.

Bodde här: april 2017, reste som ett par
Tack MariaB16
Omdömet skrevs 26 februari 2017 från mobil enhet

Bra hotell med små rum och fantastisk utsikt om man väljer det. Frukostbuffén bra och centralt läge. Gångavstånd till Soho som är restaurang och bar området. Billigt att åka buss och spårvagn som går precis utanför. Ok wi-fi.

Bodde här: februari 2017
1  Tack Experience586356
Omdömet skrevs 22 februari 2017 från mobil enhet

Mycket smidigt att ta sig från Hong Kong Central med gratisbuss. Läget är perfekt, bla nära till båtarna som bla tar en till Macao. Gångavstånd till Soho och mot Peak. Hotellet är prisvärt, bra service och rena fina rum. Rummen är något små men var helt klart bra. Wi-fi fungerade mycket bra. Det kan absolut bli aktuellt med att stanna här vid kommande besök i Hong Kong. Sammanfattningsvis, helt klart nöjd.

Bodde här: februari 2017, reste ensam
1  Tack Hzon
Omdömet skrevs 12 januari 2017

Snyggt och fräscht. Bra läge. Spårvagn utanför. Prisvärt i "dyra" Hong Kong. Gratis flygbuss från snabbtågets ändhållplats i centrala Hong Kong stannar vid hotellet. Bra frukostbuffe men kanske lite "dyr".

Tips för att välja rum: Själv bor jag gärna högt upp
  • Bodde här: december 2016, reste med familjen
Tack pegel2016
Omdömet skrevs 19 november 2016

Jag bokade genom Accor Hotel vilket jag nu efteråt måste betrakta som ett misstag. För att sammanfatta: Fungerade fruktansvärt dåligt och blev en utdragen procedur som skapade osäkerhet.
Läget toppen tycker jag med massa små restauranger och affärer i området. Känns verkligen levande.
Rummet rent och snyggt och tillräckligt stort, i varje fall för en person.
Trevlig och hjälpsam personal.
Wifi hastighet 10/10 Mbit, fullt tillräckligt för att kunna se TV-programmen hemifrån i efterhand.
Hissar i tillräcklig omfattning höll nere väntetider till helt acceptabelt nivå.
Fick ett rum med utsikt över hamnen.
Hade det inte varit för dåligt fungerande bokning hade jag gett full pott.

Tips för att välja rum: Försök få ett rum högt upp och med utsikt över t.ex. hamnen.
  • Bodde här: november 2016, reste ensam
Tack Skarbo32
IBIS H, General Manager på Ibis Hong Kong Central & Sheung Wan, svarade på det här omdömetSvarade 23 november 2016

Dear Skarbo32,

We are all pleased to hear that you had a nice time with us. I am thrilled that you appreciated our cleanliness, staff, wifi and vicinity.

Again, thank you for your kind words and we do extend our warmest welcome to your next visit again soon!

Kind Regards,
Simone Hansen