“En vanlig båttur”

Information om sevärdheten
Avgift: Ja
Rekommenderad vistelselängd: <1 timme
Omdömet skrevs 31 mars 2018 från mobil enhet

Turen tar ca 15 min. Det är gamla slitna båtar o inget speciellt att se mer än sky linen som du ser bättre från andra håll!

Tack Piddda

Omdömet skrevs 26 mars 2018 från mobil enhet

Färjorna mellan Kowloon och Hong Kong Island är ett måste om man turistar i Hong Kong. Men också ett bra sätt att transportera sig mellan möten i olika delar av staden. Ger tid till en stunds egen tid - med bra utsikt dessutom.

Tack majsan993
Omdömet skrevs 4 mars 2018

Bra alternativ till att åka tunnelbana. Billigt och enkelt med Octopus card och dessutom vacker vy över Kowloon.

Tack Magnus H
Omdömet skrevs 3 mars 2018

Enkelt att åka över till Central med mitt Octopuscard. Går minst en gång i halvtimman. Det tar ungefär 20 minuter över till andra sidan.

Tack Lena G
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 31 januari 2018

ska du turista och inte behöver ta dig till någon specifik plats på ön eller fastlandet rekommenderar jag att ta båten. Går hela tiden och du får se staden från vattnet. betala med mynt eller skaffa ett oystercard som kan laddas och gäller minst ett år.

Tack BYTALG

Resenärer som tittade på Star Ferry tittade också på

Besökt Star Ferry? Berätta vad du tyckte!