Omdömet skrevs 12 mars 2017

Nu tillbringar man inte så mycket tid på rummet när man är i Hong Kong men rummet var i minsta laget. Det kändes dessutom som att rummet var betydligt mindre än utlovad storlek. Rummet var däremot bra planerat, rent och välstädat. Frukosten får godkänt och läget är bra. Bokar man executive rum vilket vi gjorde ingår även tillgång till lounge där vin och tilltugg ingår utan extra kostnad. Vinet får godkänt men tilltuggen bestod vid vårt besök av chips, inte som mera vanligt är till exempel lite ost, grönsaker med dip och kanske lite kycklingvingar eller liknande.

• Bodde här: december 2016, reste som ett par
Tack MrMag1962
DorsettMongkokHK, General Manager på Dorsett Mongkok Hong Kong, svarade på det här omdömetSvarade 10 november 2017

Dear Valued Guest,

Thank you for taking the time to review our property and your valuable comments. We are glad to know that overall you've enjoyed your most recent stay at our hotel.

Your comment on refreshment selection of the Executive Lounge is well noted to the concerned department for future improvement. And regarding to room size, we offer various types of rooms in different sizes to accommodate a wide range of traveling preferences. You may try our suites measuring up to 440sq.ft. with spacious bathrooms for a more relaxing stay on your next return.

Rest assured that we will continue providing the best stay experience to all guests at Dorsett Mongkok, Hong Kong. We look forward to welcoming you back to our hotel in the near future.

Omdömet skrevs 9 januari 2017 från mobil enhet

Prisvärt hotell med bra läge. Nära till tunnelbana och gratis transferbuss ända fram till dörren om man åker AirPort express från flygplatsen.
Små rum men smart planerade. Vi var tre st (2 vuxna och ett barn) i ett vanligt delux rum. Fungerade men man bör ha saker inplanerade för att hänga på rummet är trångt.

Bodde här: januari 2017, reste med familjen
Tack Drosenius
DorsettMongkokHK, General Manager på Dorsett Mongkok Hong Kong, svarade på det här omdömetSvarade 17 november 2017

Dear Valued Guest,

Thank you for taking the time to review our property and your valuable comments. We are delighted to know that you enjoyed your most recent stay at our hotel.

Regarding to room size, we offer various types of rooms in different sizes to accommodate a wide range of traveling preferences. You may try our suites measuring up to 440sq.ft. with spacious bathrooms for a more relaxing stay on your next return.

Once again, thank you for staying at Dorsett Mongkok, Hong Kong. We look forward to welcoming you back to our hotel in the near future.

Omdömet skrevs 10 november 2016 från mobil enhet

Läget på Dorsett är bra. Deras gratis buss är bra. Vinet i loungen var ok. Thai restaurangen var bra men frukosten som kom ifrån samma kök var inte så bra. Nu har jag bokat rum utan frukost på min nästa vistelse på Dorsett Mongkok.

Bodde här: november 2016, reste som ett par
Tack John K
Omdömet skrevs 10 januari 2016

Bodde en natt här med min familj.
Extremt små rum, är definitivt inte att rekommendera om ni är fler än 2 personer.
Ligger okej, går att gå till Ladies market och Sneakers street i Mongkok tar 15-20min.
Trevlig personal och rena rum.

• Bodde här: december 2015, reste med familjen
Tack P-Freddy
DorsettMongkok, General Manager på Dorsett Mongkok Hong Kong, svarade på det här omdömetSvarade 12 januari 2016

Dear Freddy,

Thank you for staying with us.

We are glad to know that you were pleased with our service and the accommodation.

On your next visit, you may try our Suite Premier or Room Family Quad both measure 440 sq.ft. that offers additional space and features en-suite bathroom with bathtub and walk-in shower for a more spacious staying experience.

We look forward to welcoming you back again in the near future.

Omdömet skrevs 10 februari 2015

Men kanske inte i mysigaste området. För oss som kom till Hongkong och hotellet ena dagen kl 17 för att åka vidare nästa dag kl 07.00 var det helt perfekt. Gick ut och letade upp en bar efter beskrivning av hotellpersonalen och sen vidare till shoppingcentret Olympic City som låg mycket nära. Ca 15 min prommenad, max.
Fanns mest skoaffärer och lite av varje.
Att hitta en vettig restaurang i närheten var betydligt svårare. Till slut en liten med inriktning thai men på en ganska omysigt gata mitt emot hotellet. Däremot fick vi en go kaffe på Mc Donalds som låg mitt emot.
Rummet litet trots uppgradering till familjerum då hotellet var fullbokat men mycket rent och snyggt.
Vet inte om man kunde få frukost på hotellet. Såg inget om det under tiden vi var där.

Bodde här: februari 2015, reste som ett par
Tack Thorpoarna