New World Beijing Hotel(Beijing)
NewWorldHotels.com
Rabattmeddelande! 10 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 10 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 166 US$/natt.

• Frukost ingår
Agoda.com
Novotel
Priceline
  • Frukost ingår
Omdömet skrevs 31 mars 2017 från mobil enhet

Hotellet är mysigt i kinesisk stil. Ganska litet rum med jättegård säng. Riklig frukost men bestod av många söta bakverk och en del varmrätter som tyvärr inte hölls varma. Bästa sättet att ta sig till hotellet är med Airport express från flygplatsen till slutstationen Dongzhimen och därifrån ta tunnelbanan till Dongsi (ett byte) och promenera därifrån (ca 700 m). Du får bra karta från hotellet och det är inte så svårt att hitta som jag ser några skriver om. Med taxi kan du bli stående i långa bilköer...
Varmt på rummet men kallt i övriga utrymmen (mars). Trevlig och hjälpsam personal som kan bra engelska.
Hotellet är mysigt och ligger relativt bra till, men om man är ute efter hög komfort är det kanske inte just det hotellet man ska välja.

Bodde här: mars 2017, reste som ett par
1  Tack Christin A
Omdömet skrevs 9 oktober 2016 från mobil enhet

Vill du uppleva Pekings själ så är detta ett bra hotell att utgå ifrån. Du bor mitt i hutongerna vilket ger en fantastisk upplevelse. Trots att det är en mörk och trång gatan som hotellet ligger på känner man sig alltid säker.

Bodde här: september 2016, reste med familjen
Tack Jan-erik A
Omdömet skrevs 24 juli 2016 från mobil enhet

Ligger mitt i ett av Pekings äldre kvarter (Hutongs). Servicen är toppklass, ordnar allt från transfer till bra rundturer. Otroligt trevlig personal och alla pratar bra engelska i receptionen. Rummen och miljön kring hotellet är riktigt hemtrevligt och ger en äkta känsla av Kina. Eftersom det ligger mitt i en mörk gränd cirka 350 m in så kan det vara svårt att hitta. Kolla kartan ordentligt och lita inte på nålen på tripadvisor då den som de flesta andra platser är felmarkerad.

Bodde här: juli 2016, reste med vänner
1  Tack Mika M
Omdömet skrevs 2 mars 2016

Vi bodde en natt på detta hotell, beläget i en av Beijings hutonger. Just på grund av dess charmiga läge var det lite svårt att hitta rätt gata, då hutongerna är lite labyrintiska till sin karaktär. Men när vi väl hittat rätt så var vi riktigt nöjda. Vi bodde i en av deras honeymoon suites, med alla bekvämligheter man kan tänka sig på en effektivt inredd liten yta. Stor, skön säng och fräscht badrum. Hotellet är uppdelat i flera hus med öppna innergårdar emellan, så själva byggnaden i sig är en kitschig, arkitektonisk upplevelse med bambu, spetsiga taknockar och drakar överallt.

Frukosten var god och västerländskt anpassad, men med en kinesisk touch. Personalen kunde bra engelska och var artig och hjälpsam. Det finns en bar/vardagsrum där man kan hänga, spela tvspel och ta en öl. Läget är nära och behändigt till hutongens många charmiga butiker och restauranger. Rekommenderar detta ställe varmt!

Tips för att välja rum: Uppgradera er lite granna till ett av de större rummen, det kostar inte mycket. En svit är mer värd än ett standardrum.
  • Bodde här: februari 2016, reste som ett par
Tack D_Skald
Omdömet skrevs 30 december 2015

En liten pärla mitt i en hutong i Beijing. Traditionellt inredda rum, personalen mycket serviceminded och mycket duktiga på att tala engelska. De ordnade en bra tur till Kinesiska muren, beställde taxi åt oss när vi behövde. En liten mysig bar, stor kinesisk frukost.

• Bodde här: december 2015, reste som ett par
Tack AnnCharlotte2013