Omdömet skrevs 15 april 2018

Mycket trevlig och lyxig vistelse. Vi bodde nio nätter i ett stort och rymligt Residence club rum. Fantastisk frukostbuffé och Club lounge med Happy Hour där Sally och hennes kollegor såg till att gästerna trivdes och gav service på hög nivå. Likaså var conciergen tillmötesgående.

Bodde här: april 2018
1  Tack 3xMBor_s
Omdömet skrevs 14 september 2017

5 stjärnor innebär olika saker i olika länder, det vill vi inledningsvis klargöra. Hotellet är väldigt fräscht och servicen är vänlig. Stora fina rum (deluxe), hårda men ändå bekväma sängar och bra (men inte perfekt) städning. Lite snålt med t ex tvål och toalettpapper, vilket man kan störa sig lite på. Öppet badrum som medför fuktlukt i rummet. Inte farligt mycket, men man märker av det. Frukosten är väldigt bra, med det mesta att välja bland. Övrig mat är vällagad, men smakmässigt inte till vår belåtenhet. De har en speciell krydda som används på mycket av deras mat, som vi inte tycker om. Vi valde därför att äta på andra restauranger flertalet kvällar. Takbaren är väldigt mysig. Utsikten är bra men inte magnifik. Beijing är inte i alla avseenden en vacker stad, så det förklarar ju saken. Hotellet ligger väldigt centralt och man kan promenera till många sevärdigheter. Annars ligger tunnelbanan endast c;a 5 minuters gångväg från hotellet. De har lite lustiga prissättningsregler på hotellet. Ibland är det "promotion" på frukost, ibland på drinkar in baren. Man vet aldrig riktigt vad saker kostar. Vi blev aldrig lurade, men de har lite lustiga företeelser för sig. Sammanfattningsvis, en 5-stjärnig upplevelse i Kina-format.

• Bodde här: september 2017, reste som ett par
Tack 87AMW
Omdömet skrevs 29 juni 2016 från mobil enhet

Femstjärnigt hotell som ligger perfekt med gång avstånd till tunnelbana, Himmelska fridens torg, Wanfujing street och Temple of Heaven.

Vi bodde här i åtta dagar. Vi valde till residence club vilket innebar att man får tillgång till en speciell våning där bara klubbmedlemmar får vara. Här man checkar in, äter frukost, har tillgång till datorer, terass och en lättare buffé och fri dryck mellan 17.30-19.30. Vi hade mest nytta av kvällsbuffén då vi ofta kom tillbaka till hotellet för lite vila på eftermiddagen och kunde ta ett glas och lite buffé innan det var dags för middag.

Fördelar med hotellet: elegant, felfri service, fin poolavdelning med en stor pool och en mindre bubbelpool, stort välplanerat rum, bra läge med närhet till massor av turistställen du kommer vilja besöka, toppen med residence club-buffén, bra restauranger och trevlig roof top bar som vi ofta besökte. Bra med dusch/badkar på rummet samt iPhone-docka för musik. Städning 2 ggr per dag! Extra plus för conciergen som hjälpte oss med att beställa taxi och som personligen följde med till taxin och såg till att chauffören visste vart vi ville åka, toppen! Gratis vattenflaskor på rummet som de fyllde på hela tiden.

Nackdelar: tyvärr väldigt hård säng, vi fick även ett bord inne på rummet som var trasigt, märkligt på ett 5-stjärnigt hotell. Frukosten kunde ha haft mer att välja på residenceavdelningen (äter du nere där alla andra äter är frukosten oändlig).

För att summera; fantastiskt hotell med bra läge, skulle lätt bo här igen!

Bodde här: juni 2016, reste som ett par
Tack cariinx
Omdömet skrevs 17 maj 2016

Lyxig vistelse på clubvåningen! Underbar frukost och kvällsbuffe med allt ingick. Clubrummet bestod av stort sovrum, vardagsrumsdel och ett stort lyxigt badrum. Mycket centralt med gångavstånd till allt. Vi fick ett mycket vänligt bemötande, vi längtar tillbaka!!!!

• Bodde här: april 2016, reste som ett par
1  Tack Anne V
Omdömet skrevs 14 maj 2016

Vi promenerade enkelt till det mesta man vill se som Himmelens tempel, Himmelska fridens torg och Förbjudna staden samt shoppinggatan Wangfujing.
Rummet var riktigt rymligt och med en kul layout där det öppna badrummet låg i mitten (dock kunde man stänga skjutdörrar för enskildhet).
Frukosten hade riktigt stort urval (både västerländskt och kinesiskt) med flera bemannade stationer som omelett och pannkakor.
Trevlig pool och relax och skybar var bra (finns mer spektakulära som China Bar dock men ok för fördrink). Restaurangen var faktiskt väldigt bra med god kinesisk (och västerländsk) mat. Gratis wifi funkade bra.

Personalen var delvis tillmötesgående men som i hela Beijing så är det under all kritik dålig på engelska, riktigt usla (men som alla andra ställen i stan) och lika som i övrigt är en del inte alls serviceinriktade, men det är genomgående för Beijing.

• Bodde här: april 2016, reste som ett par
Tack Robert A