Omdömet skrevs 29 juni 2016 från mobil enhet

Femstjärnigt hotell som ligger perfekt med gång avstånd till tunnelbana, Himmelska fridens torg, Wanfujing street och Temple of Heaven.

Vi bodde här i åtta dagar. Vi valde till residence club vilket innebar att man får tillgång till en speciell våning där bara klubbmedlemmar får vara. Här man checkar in, äter frukost, har tillgång till datorer, terass och en lättare buffé och fri dryck mellan 17.30-19.30. Vi hade mest nytta av kvällsbuffén då vi ofta kom tillbaka till hotellet för lite vila på eftermiddagen och kunde ta ett glas och lite buffé innan det var dags för middag.

Fördelar med hotellet: elegant, felfri service, fin poolavdelning med en stor pool och en mindre bubbelpool, stort välplanerat rum, bra läge med närhet till massor av turistställen du kommer vilja besöka, toppen med residence club-buffén, bra restauranger och trevlig roof top bar som vi ofta besökte. Bra med dusch/badkar på rummet samt iPhone-docka för musik. Städning 2 ggr per dag! Extra plus för conciergen som hjälpte oss med att beställa taxi och som personligen följde med till taxin och såg till att chauffören visste vart vi ville åka, toppen! Gratis vattenflaskor på rummet som de fyllde på hela tiden.

Nackdelar: tyvärr väldigt hård säng, vi fick även ett bord inne på rummet som var trasigt, märkligt på ett 5-stjärnigt hotell. Frukosten kunde ha haft mer att välja på residenceavdelningen (äter du nere där alla andra äter är frukosten oändlig).

För att summera; fantastiskt hotell med bra läge, skulle lätt bo här igen!

Bodde här: juni 2016, reste som ett par
Tack cariinx
Omdömet skrevs 17 maj 2016

Lyxig vistelse på clubvåningen! Underbar frukost och kvällsbuffe med allt ingick. Clubrummet bestod av stort sovrum, vardagsrumsdel och ett stort lyxigt badrum. Mycket centralt med gångavstånd till allt. Vi fick ett mycket vänligt bemötande, vi längtar tillbaka!!!!

1  Tack Anne V
Omdömet skrevs 14 maj 2016

Vi promenerade enkelt till det mesta man vill se som Himmelens tempel, Himmelska fridens torg och Förbjudna staden samt shoppinggatan Wangfujing.
Rummet var riktigt rymligt och med en kul layout där det öppna badrummet låg i mitten (dock kunde man stänga skjutdörrar för enskildhet).
Frukosten hade riktigt stort urval (både västerländskt och kinesiskt) med flera bemannade stationer som omelett och pannkakor.
Trevlig pool och relax och skybar var bra (finns mer spektakulära som China Bar dock men ok för fördrink). Restaurangen var faktiskt väldigt bra med god kinesisk (och västerländsk) mat. Gratis wifi funkade bra.

Personalen var delvis tillmötesgående men som i hela Beijing så är det under all kritik dålig på engelska, riktigt usla (men som alla andra ställen i stan) och lika som i övrigt är en del inte alls serviceinriktade, men det är genomgående för Beijing.

Tack Robert A
Omdömet skrevs 24 april 2016

Vi kan verkligen rekommendera New World! Stora och jätte fina rum. Mycket bra service och en trevlig takbar med live musik. Bra läge med närhet till Förbjudna staden, Himmelska fridens torg ochTemple of Heaven

Tips för att välja rum: Upgradera till Recidence Club!
Tack MajkBajk
Omdömet skrevs 25 november 2015 från mobil enhet

Servicen var mycket bra
Rummet stort o inventiöst. Fantastiskt badrum. Sköna sängar
La till frukost till reducerat pris. Väl värt pengarna. På söndagen var frukosten lite sämre allt fanns inte men helt ok. Trevlig rooftop bar. Goda restauranger
Centralt placerat nära shoppingmall o gångavstånd till sevärdheter. Nära till tbanan som är superbillig. Taxi oxå billig. Fixade privat taxi till kinesiska muren. Mycket trevlig chaufför. Deras gym o spaavd var mycket bra. Vi tog massage vilken var en av de bästa vi testat o vi har varit på många ställen. Vi rekommenderar hotellet o kommer bo där igen om tillfället ges.

Bodde här: november 2015, reste som ett par
Tack Ann-Christin P