“Missa inte parken”

Himmelens tempel (Tiantan Park)
Boka i förväg
Information om sevärdheten
Avgift: Ja
Rekommenderad vistelselängd: 1-2 timmar
Omdömet skrevs 6 januari 2017

Himmelens tempel var som en "vanlig" sevärdhet. Det som var den stora sevärdheten som vi minns, var alla äldre som dansade, tränade och spelade brädspel i parken. Den fysiska och sociala funktion som parken hade var väldigt roligt att se.

Tack LenaMolndal

1923 av 10 575 omdömen

Omdömet skrevs 31 december 2016 från mobil enhet

Ett enormt område med flera mycket spektakulära tempel. Se till att ha bra walking-shoes.

Tyvärr var vi där en av dessa smog-dagar som gör att mycket av det vackra färgerna inte kommer till sin rätt

Trots smog ett Beijing måste men det drar ner poängen

Tack Lars W
Omdömet skrevs 8 november 2016 från mobil enhet

Vi löste enbart inträde till parken och inte till någon av byggnaderna inuti. I själva parken träffades kineser i alla åldrar för att träna tillsammans. Bland annat en sorts trixande med fjäderboll, kallat ti jian zi. Fantastiskt underhållande och kul att vara med och spela!

Tack Kai M
Omdömet skrevs 9 september 2016 från mobil enhet

Tycker platsen låg lite off.

Himmelens tempel är en otroligt känd byggnad som syns överallt på vykort och magneter. Den var rolig att se, men resten av parken kunde vi ha hoppat över. Helt okej turistmål men finns roligare om du är på kort besök i Beijing.

Tack Fikafredrik
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 31 augusti 2016 från mobil enhet

Intressanta byggnader med spännande arkitektur. Härlig parkanläggning tunt omkring och så stort att man inte känner av turistträngseln.

Tack TV S

Resenärer som tittade på Himmelens tempel (Tiantan Park) tittade också på

Besökt Himmelens tempel (Tiantan Park)? Berätta vad du tyckte!