“Underbar park”

Himmelens tempel (Tiantan Park)
Boka i förväg
Information om sevärdheten
Avgift: Ja
Rekommenderad vistelselängd: 1-2 timmar
Omdömet skrevs november 8 2016 från mobil enhet

Vi löste enbart inträde till parken och inte till någon av byggnaderna inuti. I själva parken träffades kineser i alla åldrar för att träna tillsammans. Bland annat en sorts trixande med fjäderboll, kallat ti jian zi. Fantastiskt underhållande och kul att vara med och spela!

Tack Kai M

Omdömet skrevs september 9 2016 från mobil enhet

Tycker platsen låg lite off.

Himmelens tempel är en otroligt känd byggnad som syns överallt på vykort och magneter. Den var rolig att se, men resten av parken kunde vi ha hoppat över. Helt okej turistmål men finns roligare om du är på kort besök i Beijing.

Tack Fikafredrik
Omdömet skrevs augusti 31 2016 från mobil enhet

Intressanta byggnader med spännande arkitektur. Härlig parkanläggning tunt omkring och så stort att man inte känner av turistträngseln.

Tack TV S
Omdömet skrevs maj 22 2016

Ett tempel på en kulle, egentligen inte så mycket mer än det men ett besök här tillhör nog om man besöker Beijing. En klar dag, vilket inte händer så ofta i Beijing, så har man en fin utsikt från tempelgården som ligger relativt högt i förhållande till omgivningen. Den stora behållningen förutom utsikten och själva templet var att titta på alla aktiviteter som pågår i parken runt själva templet. Ung som gammal spelade olika spel, både med och utan fysisk aktivitet.

Tack MrMag1962
Omdömet skrevs maj 14 2016

Riktigt skönt att strosa runt i denna stora park och se alla människor som dansar, gympar, leker och äter. Tempelbyggnaderna är vackra och "must-see", man blir hänförd av dem. Rekommenderar starkt detta.

Tack Robert A

Resenärer som tittade på Himmelens tempel (Tiantan Park) tittade också på

Besökt Himmelens tempel (Tiantan Park)? Berätta vad du tyckte!