Omdömet skrevs 25 oktober 2016

Bodde 2 personer 4 nätter i dubbelrum. Stora fina rum och ett rymligt badrum med både dusch och badkar. Något hårda sängar men absolut inget problem.
Lyxig känsla och bra service vid 24h receptionen där de flesta kunde ok engelska.

Läget är förstklassigt med 5min promenad till tunnelbanestationen Dongsi som bla är direktlinje till Pearl Market. (Tiantandongmen stationen). Mycket nära också till den största shoppinggatan. Vi promenerade utan problem till Himmelska fridens torg/den förbjudna staden.

Vi använde även hotellets inomhuspool (28C) och bastu.

Vi testade en av restaurangerna på hotellet, helt ok men det är att rekommendera att testa att käka på stan.

Vi bokade även egen chaufför/bil genom hotellet när vi åkte till muren (Mutanyu som ligger ca 90min bort). Helt perfekt och priset 800yuan för 8 timmar. Detta räcker långt, vi åkte från hotellet vid 0700 och var tillbaka runt 1330.

Åk mycket tunnelbana! Mycket billigt och lätt att både köpa biljetter och hitta på den.

• Bodde här: oktober 2016, reste med vänner
Tack Kai S
Omdömet skrevs 21 juli 2016

Bra rum (9:e våningen), ok frukost, bra WIFI. Trevlig, kunnig, pålitlig och engelsktalande personal. Ligger i närheten av Förbjudna staden, Himmelska fridens torg, hutonger mm, allt man vill hinna se på ett kortare besök i Beijing.

• Bodde här: juli 2016, reste ensam
Tack G0neFi5hing
Omdömet skrevs 22 maj 2016

Ett hotel som vi valde i första hand för läget, nära både till shoppinggatan Wangfujing street, några minuters promenad och till tunnelbanan, 10 minuters promenad. Hotellet var rent och välstädat men som på andra hotell i Kina är det långt ifrån alla i personalen som talar engelska, kanske inte ett jätteproblem men lite irriterande trots allt. Rummet, på executive våningen, var stort och välutrustat med bra daglig städning. Tillgång till lounge där det serverades frukost på morgonen, alkoholfria drycker hela dagen, afternoon tea på eftermiddagen och happy hour med alkoholhaltiga drycker med tilltugg på kvällen höjde värdet ytterligare. Möjlighet att boka både utflykter inom Peking men även möjlighet att boka transport till flygplatsen finns inom hotellet. Ett väldigt bra alternativ om man vill bo centralt till ett överkomligt pris, rekommenderas.

Bodde här: maj 2016
Tack MrMag1962
Omdömet skrevs 22 april 2015 från mobil enhet

Mycket fint hotell. Som seden säger avslutar en backpacker med Lux boende! Vi kommer efter 2 månaders resande å njuter av detta hotell, för en 1/3 av priset (erbjudande kvällen innan)!!! Ligger perfekt nära shopping och gångavstånd från sevärdheter. Maten i de 3 restaurangerna var tyvärr över vår budget 450 SEK/på för middag så de provade vi inte.
Se bara till att ha en tvättad kjol i bagaget så känner du dig bekväm, för som sagt hotellet är fint.

Bodde här: april 2015, reste med vänner
Tack Annica O
Detta omdöme har översatts från Engelska. Visa original
Omdömet skrevs 21 november 2014

Strålande plats några minuters promenad från den största shoppinggatan och två nattmarknader där skorpioner på pinnar och andra delikatesser kan hittas. Buller från byggarbetsplatsen på motsatt sida av vägen kan störa sömnen, så försök få ett rum på en annan sida. Mycket rent och fint och baren på bottenvåningen är en idealisk plats för en återställare eller sängfösare. Personalen är mycket välkomnande och bra, gratis WiFi. Vi begärde i förväg ett rökfritt rum i ett lugnt läge på en hög våningen och det fick vi vilket gjorde oss mycket nöjda med vår vistelse.

Tack David F
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.Skickades in den Engelska på www.tripadvisor.co.uk. Visa original