Omdömet skrevs 4 maj 2018

Hotellet är rent och fräscht och ligger mycket centralt. Personalen var hjälpsamma. Rummet var väldigt stort och gav en lyxig känsla. Mycket nära shoppinggågata. Frukosten var väl tilltagen och det fanns både västerländska och asiatiska frukostalternativ.

• Bodde här: maj 2018, reste i arbetet
Tack camillad559
Boni M, General Manager på Hilton Beijing Wangfujing, svarade på det här omdömetSvarade 8 maj 2018

Dear valued guest,

Thank you so much for sharing your recent experience in our hotel. We are delighted to know that you've spent a good time here and our service left you a positive impression. Delivering each and every guest with exceptional experience is what we are striving for. Thank you once again for your precious support. We are looking forward to your next stay/visit.

Best regards,
Boni.M
General Manager - Hilton Beijing Wangfujing

Omdömet skrevs 9 augusti 2017

Vi bodde 8 dagar på detta hotell på en semesterresa. Conciergen är fantastiskt bra, och mycket hjälpsamma. Enda negativa med hotellets läge är att det är en bit från tunnelbanan, men det går på 10 min att gå dit. Vi åt pekinganka på tre olika ställen, bland annat DaDong, och jag kan intyga att hotellets anka är i klass med den. Boka inte tourer via hotellet, det är onödigt dyrt. Boka en bil till muren istället, det tjänar man mycket på. Rummen är fantastiskt fina, och försök boka executive lounge som verkligen gör skillnad för upplevelsen!

• Bodde här: augusti 2017, reste med familjen
Tack Hans H
Omdömet skrevs 9 juli 2016

Jag hade höga förväntningar eftersom Hilton står för bra kvalitet och 2000 kr natten för ett hotell i Peking är lite saftigt men det infriades med stor marginal. Jag betalade lite extra för att få en executive suite och oj vad stort rummet var. Runt 50 kvadratmeter och riktigt bra standard på allting. Frukosten var suverän med väldigt mycket saker att välja mellan, allt från standardsaker till färska nudlar och dumplings. Det enda negativa var poolen... jättefin men riktigt kallt vatten... jag är mer en fan av varmt vatten =)

Tips för att välja rum: Betala lite extra för att få executive suite =)
  • Bodde här: april 2016, reste som ett par
Tack GranReserva78
Omdömet skrevs 30 mars 2016 från mobil enhet

Vi hade två rum på fyra personer. Mycket trevliga och rymliga rum. Lite slitet i kanterna här och där men inget som var störande.

Varsin 160-säng som var himmelskt skön. Tyvärr bara dunkuddar som trycks ihop till en slapp säck under natten.

Under vår vistelse var AC inte driftsatt ännu, vilket innebar att vårt ena rum var otroligt varmt.

Det löstes dock med en portabel AC som faktiskt funkade helt OK.

Service var som förväntat mycket hög och personalen stod ständigt på tå utan att vara påträngande.

Frukostbuffén var mycket bra och man valde mellan internationell mat och kinesisk frukost samt lite blandat asiatiskt mums.

Hotellets läge är toppen, med närhet till Wanfujing Road, shopping, matmarknad med bl a grillspett bestående av diverse insekter. Dessutom en kort promenad (30 min) till Tian'anmen Square/Himmelska fridens Torg och den Förbjudna staden.

Poolen på 5:e våningen uppskattades också av trötta fötter.

Negativt var att flera i personalen talar dålig engelska och har ganska dåligt uttal, så ibland var vi osäkra på om kommunikationen gick fram.

Negativt var också att de överraskande drog en depositionsavgift vilken stod i proportion till vistelsens längd.

Det är oss inte obekant att vissa hotell gör detta för eventuella utgifter, men när det kommer som en överraskning kan det bli
som sten på börda att låsa upp en del av reskassan som man inte kan vara säker på när de egentligen frisläpper.

Annars var vi nöjda med hotellet och deras utmärkta service.

Skulle lätt boka detta igen om vi åker till Beijing igen.

Bodde här: mars 2016, reste med familjen
Tack Jörgen E
Omdömet skrevs 22 februari 2016

Utmärkt hotell med hög standard på rummen. Förstklassig service rakt igenom med vänligt bemötande och stor hjälpsamhet. Bra frukost, och maten i den kinesiska restaurangen var utsökt, den bästa under vår vistelse i Beijing.

• Bodde här: februari 2016, reste som ett par
Tack Michael S