Omdömet skrevs 1 april 2017

Tältet var stort och luftigt med fin utsikt från den stora verandan mot natur och djur. Servicen var mycket bra med trevliga människor.
Inga staket som skymmer sikten. God mat och dryck. Mysiga middagar med levande ljus, god lunch i trädens svala skugga, och skön frukost med utsikt mot savannens djur. Efter en hel dags safari var det skönt att ta en drink på balkongen och gå igenom dagens händelser. Mycket att göra och hinna med men med skön stämning och känsla av att allt ordnar sig. Vi stannade två nätter och det kändes alldeles för kort.

Tips för att välja rum: Välj tält med utsikt mot floden lugnare och ingen insyn utifrån. De har även tält inne i området.
  • Bodde här: mars 2017, reste som ett par
Tack Veronica H
Basecamp K, Manager på Basecamp Masai Mara, svarade på det här omdömetSvarade 4 april 2017

Dear Veronica,

Thank you very much for taking the time to review our Camp. Your input, and feedback is vitally important to us and we always want guest expectations to have been met upon departure. We were very happy to have hosted you as our guest and we hope that your future stay will be as satisfying as this one. Thank you and welcome back.

Basecamp Team.

Omdömet skrevs 16 oktober 2016

En plats med familjär stämning och mycket skratt och värme. Personalen gjorde ett mycket gott arbete och vi fick all service vi kunde önska, bland annat frukost på savannen. Vi fick en fin presentation av det arbete med smycken och liknande som kvinnor från trakten utför och försörjer sig på. Vår underbara guide Joseph hade koll på allt från artspecifika fakta till bilkörning i djupaste gyttja på savannen. Det var spännande att sitta på verandan och iaktta allt liv i och runt Talek river som omgärdade campen. Vi sov också gott i fina tält. En plats jag gärna rekommenderar!

• Bodde här: oktober 2016, reste med vänner
Tack KristinaD907
BasecampKenya, Manager på Basecamp Masai Mara, svarade på det här omdömetSvarade 18 oktober 2016

Dear Guest,

We thank you for staying with us at Basecamp Masai Mara. It is great to hear, that you did enjoy your stay with us. Our priority is to keep a high level of satisfaction to all our guests and we are happy to know that we met your expectation. We will certainly recognize Joseph for his great effort to make your safari even more memorable. It was great hosting you and we are looking forward to welcoming you in the near future. See you soon.

Basecamp Team.

Omdömet skrevs 1 februari 2015

Vi var på detta camp i 2 dygn och njöt hela tiden!
Allt fungerade galant - från det att vi blev hämtade på vårt hotell i Nairobi tills vi lämnades tillbaka på annat hotell i Nairobi :)
Vi hade en kvinnlig guide - Agnes - underbar människa som tog hand om oss på allra bästa sätt.
Alla måltider var väl tillagade med variation. Personalen på alla områden var vänlig och tog hand om oss på proffsigt sätt.
De lyxiga tälten var mysiga och rymliga. Sköna sängar med värmeflaska som lades dit när vi var och åt middag.
Wifi som fungerade bra fanns i receptionen.
Vi såg inte big 5, men nästan... Anledning att åka tillbaka!!
Missa inte detta camp om ni ska besöka Masai Mara!!

• Bodde här: januari 2015, reste med familjen
Tack Carina N
Omdömet skrevs 7 mars 2014

Delade upp vistelsen mellan Basecamp, Eagle wiev och Dorobo Bush Camp. Fantastisk upplevelse i en magisk miljö. Fin service, god mat och inte minst en enastående guide, Derrick, som lotsade oss genom detta underbara äventyr. Ett extra plus till de aktiviterer som Basecamp Foundation stöder för sjukvård, skola etc.

• Bodde här: februari 2014, reste med vänner
Tack Helena976
Omdömet skrevs 6 april 2013

Våra dagar på Basecamp och Eagel view var helt fantastiska. Mycket god mat och bra upplägg på alla aktiviteter. Jag kommer att rekomdera alla jag känner att åka dit. Ett speciellt tack till Tonky och Simon som var våra Masia guider.

• Bodde här: februari 2013, reste med familjen
4  Tack ClaraA628