“Restaurang i fin miljö”

Rankad som nr 9 av 733 Restauranger i Nairobi
Bra för: Familjer med barn
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Lunch, Frukost, Leverans, Bokningar
Omdömet skrevs 22 maj 2017 från mobil enhet

Mina kolleger och jag åt här en regnig kväll, jättefin miljö och inredning. Priserna därefter. Är man allergisk mot fisk och glutenintolerant kändes menyn lite smal. Vegetarianerna i sällskapet tyckte likadant. Maten var ok, men smaklös. Vi fick vänta länge på vår mat och som kompensation fick vi jättefina efterrätter med våra namn och ordspråk på. Jag kunde dock inte äta min, pga gluten och fick lite frukt istället. För mig var denna restaurang inte värt priset.

Tack anniyli

Omdömet skrevs 12 mars 2017

Det mest fantastiska är den duktiga kenyanska personalen och trevliga utemiljön med stora träd, flera med vackra blommor.

Tack BjornAberg
Omdömet skrevs 27 maj 2014

Vi fick välja mat fån ett menykort,mycket bra och vår lunch var suveränt god i härlig gardenmiljö.Mycket nöjda åkte vi vidare till Giraffcentret!!!

Tack TYM112
Omdömet skrevs 7 mars 2014

Maten var fantastiskt god, omgivningen underbart vacker och personalen gav oss ett fantastiskt bemötande!

• Atmosfär
Tack ekir83
Omdömet skrevs 10 december 2013

Jag har varit här många gånger och denna restaurangen är mitt absoluta favoritmål när jsg är i Nairobi. Själva miljön är helt underbar. Att ditta utomhus bland blommor och fantastiska träd i en så rofylld och harmonisk miljö är helt otrolig. Fåglar och fjärilar snirklar omkring. Jag förstår stt Karen Blixen fastnade för miljön och bosatte sig intill. Här skrev hon Out of Africa. Personalen är professionella och snabba. Maten är god och är prisvärd. Rekommenderas å det varmaste.

• Atmosfär
Tack Anders G

Resenärer som tittade på Tamambo Karen Blixen tittade också på

Besökt Tamambo Karen Blixen? Berätta vad du tyckte!