Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.
11 personer tittar på det här hotellet
Fairmont
189 US$
Se erbjudande
Booking.com
170 US$
Se erbjudande
Expedia.com
170 US$
Se erbjudande
Priceline189 US$
Hotels.com170 US$
Destinia.com225 US$
Visa alla 20 erbjudanden
Priserna tillhandahålls av våra partner och återspeglar genomsnittliga rumspriser, inklusive skatter och avgifter som är fastslagna och kända för våra partner och som betalas i samband med bokningen. Mer information finns hos våra partner.
Så här påverkas ordningen av visade priser av betalningar som görs till oss. Rumstyperna kan variera.
Hotell i närheten
Omdömen (6 864)
Filtrera omdömen
6 864 resultat
Medlemsbetyg
5 382
996
281
99
106
Resenärstyp
Tid på året
SpråkAlla språk
Fler språk
Medlemsbetyg
5 382
996
281
99
106
Läs vad resenärer säger:
Valda filter
Filtrera
Listan uppdateras ...
27 av 6 864 omdömen
Omdömet skrevs 26 december 2021 från mobil enhet

Jättebra städning, vi hade en underbar städare som heter Juvy, hon hjälpte oss och såg till att allting var perfekt<3!!

Supertrevlig personal alla var hjälpsamma, hotellet var fräscht, bra restauranger som tillhör hotellet med god mat.

Rumstips: Jättedyr poolbar
Datum för vistelsen: december 2021
Restyp: Reste med familjen
1  Tack denise ö
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Fairmont Bab Al Bahr Management, Other på Fairmont Bab Al Bahr, svarade på det här omdömetSvarade 28 december 2021
Google-översättning

Cher Monsieur Denise,

Au nom de toute l'équipe, je tiens à vous remercier d'avoir choisi Fairmont Bab Al Bahr et d'avoir pris le temps de publier votre avis écrasant. Cela nous fait grand plaisir de savoir que nous avons pu faire de vos moments des souvenirs impérissables. Je vais certainement transmettre vos commentaires au membre de mon équipe que vous avez mentionné dans votre avis. Nous attendons tous avec impatience votre prochaine visite dans un proche avenir.

Meilleures salutations,

Elias Chakhtoura
Directeur général

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 22 april 2019

Ett underbart hotell med fantastisk personal som är så trevliga och hjälpsamma. Hotellet ligger nära en Souk som är jättefin och som har flera mycket fina restauranger. Där finns även en liten supermarket. Att gå dit tar ca 10 minuter, man behöver inte alls ta en taxi! Annars finns ingenting i närheten av hotellet utan det är taxi som gäller.
Jättefin, och varm pool, och en härlig strand med sköna solsängar, parasoll samt härliga strandhanddukar. Ett plus också för de fräscha solsängssöverdragen samt de små fruktspetten som man ibland överraskades med på stranden, mycket trevligt! Fridaybrunch rekommenderas varmt den var riktigt fin och mycket prisvärd, ett måste!
Det som drar ner mitt betyg på hotellet är att det är fruktansvärt dyrt. En lunch för fyra går på en tusenlapp. En öl, ett par smooties samt fruktfat på stranden kostar dryga 500:-. Riktigt så dyrt är det inte på andra ställen.

Datum för vistelsen: april 2019
1  Tack Jenny R
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
FairmontBabAlBahr, General Manager på Fairmont Bab Al Bahr, svarade på det här omdömetSvarade 4 maj 2019

Käre Jenny R,

Tack för att du valde Fairmont Bab Al Bahr och tar dig tid att skicka din värdefulla synpunkter. Vi är mycket glada över att du hade en minnesvärd vistelse och särskilt haft din brunch matupplevelse. Vi ser fram emot att se dig tillbaka på hotellet på din nästa besök i Abu Dhabi.

Vänliga Hälsningar,

Elias Chakhtoura
General Manager

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 1 april 2019

Ett riktigt trevligt hotell, sköna sängar, badkar, dubbla handfat och en fantastisk panorama utsikt från 7:de våningen. Vi hade även utsikt över den vackra moske´n som lystes upp på kvällen. Enda nackdelen med resan var att det var långt mellan de orter vi besökte så det blev en hel del sittande i buss.

Rumstips: 7:de våningen var lite utöver de övriga våningarna
Datum för vistelsen: januari 2019
  • Restyp: Reste som ett par
    • Läge
    • Service
1  Tack comfort2018
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
FairmontBabAlBahr, General Manager på Fairmont Bab Al Bahr, svarade på det här omdömetSvarade 2 april 2019

Kära comfort2018,

Tack för att du delar med dig av din goda upplevelse på Fairmont Bab Al Bahr. Jag kommer definitivt att dela din trevliga recension med hela vårt team. Det skulle vara ett sant nöje att välkomna dig igen för en annan minnesvärd vistelse snart.

Vänliga hälsningar,

Elias Chakhtoura
General Manager

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 13 februari 2018

Ligger en bra bit från centrum men med en fantastisk utsikt mot den stora moskén. Stort rum men jättebra sängar. Separata bad/duschrum och toalett.Bra pool med lagom ljummet vatten. En mycket varm liten pool och särskild barnpool. Bra egen strand inne i creeken. Flera mycket bra restauranger om än lite dyra men det är ju allt i UAE. Fantastisk frukost. Lite mörkt i rummet på kvällen.

Rumstips: Väl rum mot vattnet och moskén. D.v.s. mot sydväst.
Datum för vistelsen: februari 2018
  • Restyp: Reste med vänner
    • Sovkvalitet
    • Renlighet
    • Service
1  Tack Bengt E
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
FairmontBabAlBahr, General Manager på Fairmont Bab Al Bahr, svarade på det här omdömetSvarade 14 februari 2018

Kära Bengt E,

Tack för att du valde Fairmont Bab Al Bahr och ta dig tid att skicka dina värdefulla kommentarer. Det var ett stort nöje att ha dig som vår gäst. Vi ser fram emot att se dig tillbaka på detta hotell vid ditt nästa besök i Abu Dhabi.

Vänliga hälsningar,

Eddy Tannous
General Manager

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 3 januari 2018

Det kändes nästan lite sorgligt att besöka Fairmont igen. Vi hade ett par rum och bodde där 9 nätter över julen och efter att ha bott där tidigare så hade vi höga förväntningar. Förväntningar som tyvärr inte infriades helt.

Från att ha varit ett hotell som jag rekommenderat till alla jag känner och ett av de hotell som jag trivts bäst på så har det halkat ganska långt ner på min skala och är numera bara ett i mängden.

Jag skulle kunna tänka mig att åka hit någon gång i framtiden igen, men bara om det dök upp ett riktigt bra erbjudande. I annat fall så skulle jag välja något annat tror jag.

Så vad var det då som inte var så bra?
Till att börja med så känns det som att hela managementet verkar vara utbytt och det är numera en helt annan känsla på hotellet. Från att ha extrem fingertoppskänsla och bra engelskakunskaper så saknar stora delar av personalen helt känsla från service och dessutom så bör man nästan plugga lite Urdu innan ett besök. Förmodligen så har man kapat en del i personalkostnader, något som jag tror blir förödande för framtiden.

Wifi är även något som behöver uppgraderas, att vid flera olika mätningar endast ha 0,2mbit är under all kritik och glöm att försöka streama något. På natten när det var något lägre användning kom jag upp i 5mbit men även det är under all kritik. Här har man helt enkelt inte hängt med att så många gäster använder wifi.

Dessutom så är hotellet några år äldre och jag upplevde det som mer slitet.

Ett par saker har man dock gjort bra och restaurangutbudet har blivit bättre och jag gillar både den renoverade Libanesiska restaurangen, sportsbaren samt den nya Tapasbaren på piren. Priserna har dock dragit iväg lite och det finns flera bra restauranger i Souken 5min bort som är väl så bra.

Men som sagt, ska jag summera så är det tyvärr numera bara ett i mängden i den hårda konkurrensen.

Rumstips: Bra att känna till vid incheckning, jämna nummer = utsikt över parkeringsplats, ojämna nummer = utsikt över pool, vatten.
Datum för vistelsen: december 2017
  • Restyp: Reste med familjen
    • Läge
    • Sovkvalitet
    • Service
Tack Alden32
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
FairmontBabAlBahr, Guest Relations Manager på Fairmont Bab Al Bahr, svarade på det här omdömetSvarade 6 januari 2018
Google-översättning

Dear Alden32,

Thank you for choosing Fairmont Bab Al Bahr and taking the time to post your valuable feedback. We are also truly sorry to know that your overall experience was not up to your expectations. At Fairmont Hotels and Resorts, guest feedback is vitally important to us and all comments are considered as an opportunity to continuously improve the quality of our services. Thus, we would really appreciate to have the chance to communicate with you and learn more about your recent visit. Kindly contact me directly at Irina.Zinkova@Fairmont.com and I look forward to speaking with you soon. Once again, thank you for staying with us and we trust that you will give us the opportunity to better serve you in the near future.

Sincerely,
Irina Zinkova
Assistant Guest Relations Manager

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Visa fler omdömen