Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.
Hotell i närheten
Omdömen (2 397)
Filtrera omdömen
2 397 resultat
Medlemsbetyg
1 296
784
187
69
61
Resenärstyp
Tid på året
SpråkAlla språk
Fler språk
1 296
784
187
69
61
Läs vad resenärer säger:
Filtrera
Listan uppdateras ...
510 av 2 397 omdömen
Omdömet skrevs 28 januari 2018

Hotellet håller en hög klass och personalen är mycket vänliga och serviceinriktade. Vi var två vuxna och två barn (8 och 10 år).

Vi bodde i ett rum på våning sju med utsikt mot havet. Från balkongen kunde vi njuta av en vacker solnedgång när den gick ner över staden. Mellan havet och hotellet ligger en golfbana vilket gör att man inte kan gå rakt ner till vattnet men det var inget vi upplevde som något negativt direkt.

Rummet var stort och båda våra barn fick en var sin enkelsäng och vi vuxna hade en dubbelsäng. Rummet var rent och städpersonalen höll det välstädat hela veckan.

Hotellet hade fyra stora hissar vilket gjorde att det var ytterst sällan man behövde stå och vänta på hiss vilket jag uppskattar då många hotell tyvärr har få/små hissar.

Jag hade läst att en del gäster klagar över att det flyger flygplan ganska lågt över hotellet. Det stämmer förvisso men det var inget som störde mig måste jag säga. Inte heller stördes jag av den närliggande Formel 1 banan.

Poolområdet var inte så stort men trevligt. Man får nya poolhandukar varje dag och badvakterna ser till att alla sköter sig. En del av poolen är reserverad för personer över 18 år vilket jag kan tänka mig är skönt för de som reser utan barn och inte vill bli "störda".

Restaurangen serverade mycket god mat hela veckan. Vi hade all-inclusive och upplevde inte att maten blev ensidig utan den varierades lite varje dag. Det stod alltid en kock vid grillstationen och tillagade olika rätter på beställning utöver den mat som serverades på buffén. En riktigt bra sak med buffén var att de serverade maten i ganska små skålar vilket gjorde att de fyllde på ofta och man kände aldrig att maten var gammal. Frukosten var oxå bra med färskpressad appelsinjuice och man kunde få sitt ägg/omelett stekt precis som man ville.

Den strandklubb som man fick tillträde till, i alla fall som Apollo gäst, var mycket trevlig. I inträdet ingick solstol, parasoll och handduk. Utöver det ingick en läsk och en snack-rätt. Kritvit sand och varmt salt vatten bjöds det och ville man hellre bada i pool så fanns även det. Från hotellet gick gratis buss ungefär 10 gånger/dag. Missar man någon tur så är det inga problem eftersom det går att gå till stranden vilket tar ungefär 10 minuter, även för barnsben.

Det enda jag kan "klaga" på är att sängarna var hårda men å andra sidan det är ju en smaksak. Främst måste jag framhålla den otroligt trevliga personalen som gav ypperlig service varje dag. Jag hade innan resan läst att gäster klagat över att poolen var trasig, i kaklet, men det hade man nu lagat.

Åker jag tillbaka så kan jag mycket väl tänka mig att på här igen.

Tips för att välja rum: Högt upp och utsikt mot havet.
  • Bodde här: januari 2018, reste med familjen
    • Sovkvalitet
    • Rum
    • Service
Tack galldin
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Guido_Bayley, General Manager på Radisson Blu Hotel, Abu Dhabi Yas Island, svarade på det här omdömetSvarade 30 januari 2018
Google-översättning

Dear Galldin,

We thank you very much and appreciate your detailed review.

We strive to provide all of our guests with 100% guest’s satisfaction and therefore we are very pleased that you were able to experience the exceptional and warmest service of our team from the cleanliness of the rooms, professionalism of our staff, and the quality of the hotel with your overall outstanding recommendation. It feels amazing that our team made your stay comfortable and memorable. Please rest assured that your inspiring comments will be passed on the team.

Once again we thank you very much for choosing Radisson Blu Hotel, Abu Dhabi Yas Island and we are extremely happy to hear about your amazing experienced and we hope to welcome you back in the future.

Kind regards,
Guido Bayley
General Manager

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 7 november 2017

vi hade en helt fantastisk vecka på detta hotell. Trots att vi med kort varsel fick byta til annan ort och hotell så var vi nöjda.
Bra all-inclusive.och bra mat. Kunde dock vara lite mer varierat.
Skulle dessutom underlätta för både personal och gäster om man kunde hämta bestick kaffe mm själv,Då vi märkte att personalen hade svårt att hinna med.
För övrigt mycket lyxigt hotell med stora rum och sköna sängar.

  • Bodde här: oktober 2017, reste med vänner
    • Standard
    • Renlighet
    • Service
Tack Anders W
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Guido_Bayley, General Manager på Radisson Blu Hotel, Abu Dhabi Yas Island, svarade på det här omdömetSvarade 12 november 2017
Google-översättning

Dear Anders W,

Thank you for taking the time to write your review on Trip Advisor.

It was our pleasure to have you as our guests at Radisson Blu Hotel, Abu Dhabi Yas Island and glad that you enjoyed your holiday with us.

As guest feedback is of extreme importance to us, which immensely helps us in evaluating our service and standards delivery, I have personally shared your recommendation with the concerned managers for the necessary corrective action to be taken.

We look forward to welcoming you back again as our guests in the hotel.

Kind regards,
Guido Bayley
General Manager

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 20 maj 2017

Rent ich fräsch mycket trevlig och serviceinriktad personal som var mycket hjälpsamma., speciellt personalen på Belgien café och poolpersonalen där Shandimal gjorde det lilla extra..

Trevligt poolområde,

  • Bodde här: april 2017, reste som ett par
    • Läge
    • Sovkvalitet
    • Service
Tack Carina N
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Guido_Bayley, General Manager på Radisson Blu Hotel, Abu Dhabi Yas Island, svarade på det här omdömetSvarade 22 maj 2017
Google-översättning

Dear Carina N,

Thank you for sharing your kind comments on Trip Advisor and pleasure to know that you enjoyed your stay with us.

We look forward to welcoming you back again as our guest in the near future.

Kind regards,
Guido Bayley
General Manager

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 19 november 2016 från mobil enhet

Vi spenderade 3 nätter på Radisdon Blue Hotel i Abu Dhabi. Vi är extremt nöja och absolut ett utav dem bättre hotellen vi bott på. Servicen var helt fantastisk, på frukosten fanns allt (omelett, färsk pressad juice, smoothie) allt man kan tänka sig, det var väldigt rent och fräsch och fanns tiotal "solbäddar" som vi tyckte var ett plus i kanten. Vi valde till så att man även kunde få en lite lättare lunch och lite snack på kvällen vilket jag rekommenderar då det inte finns jätte mycket i närheten, då ingick det alkohol osv mellan 18-20 och även läsk vatten och kaffe juice hela dagarna. Yas mall ligger cirka 10min härifrån där det finns lite affärer och bra restauranger, kan rekommendera shake schack om ni gillar hamburgare.
Missa inte moskén Sheikh zayed, vackraste byggnad jag någonsin skådat.
Rummen var fräscha, rymliga och vi valde med havsutsikt vilket jag tycker är ett måste!! Då vaknar du och kan öppna upp balkongdörren och se havet utanför.
Boka detta hotell om ni ska till Abu Dhabi, vi älskade det!!

Bodde här: november 2016, reste som ett par
Tack Linnea S
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Guido_Bayley, General Manager på Radisson Blu Hotel, Abu Dhabi Yas Island, svarade på det här omdömetSvarade 20 november 2016
Google-översättning

Dear Linnea S,

Thank you for sharing your positive comments on Trip Advisor and it is truly encouraging to know that you had an enjoyable holiday at Radisson Blu Hotel, Abu Dhabi Yas Island.
Thank you for sharing your thoughts with us and we look forward to welcoming you back again as our guests in the hotel.

Kind regards,
Guido Bayley
General Manager

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 7 november 2016

Vi bodde öven hela familjen på detta hotell bara en natt tack och lov! In- och utcheckningen tog lång tid mycket på grund av oerfaren personal. Efter incheckningen så var vi tvungna att påminna 2 ggr att dom skulle bädda för våra barn vilket inte var gjort när vi checkade in samtidigt så påpekade vi att det var smutsigt på rummet, badrummet, fönster och balkongen, inget hände. Smutsigt och skräpigt var det även på poolområdet. Poolen är "fallfärdig", stora sprickor i poolvägg på flera ställen samt en svart smutsrand längs vattenlinjen. Personalen vid poolbaren och restaurangen vid poolen var helt ok, ett minimum av det man förväntar sig dock. Värt att veta är att hotellet ligger precis vid flygplatsen så det flyger plan över hotellet hela tiden, störande! Slutligen, mycket ofräscht att man låter gästerna att bada med kläder på samt att man inte ser till att folk duschar innan man hoppar i poolen.

Skall man säga någon positivt om hotellet så är det dess närhet till Yas golfbana och Ferrari World, rummet var rymligt och fin utsikt mot golfbanan och vatten men det är det enda.

Tips för att välja rum: Mitt tips är att leta efter ett annat hotell
  • Bodde här: november 2016, reste med familjen
    • Standard
    • Renlighet
    • Service
Tack Jonas S
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Guido_Bayley, General Manager på Radisson Blu Hotel, Abu Dhabi Yas Island, svarade på det här omdömetSvarade 10 november 2016
Google-översättning

Dear Jonas S,

Whilst it was a pleasure to have you as our guests at Radisson Blu Hotel, Abu Dhabi Yas Island and we are sorry to hear that you were not completely satisfied with your recent stay and would like to apologize if we have came short of meeting your expectations on this particular occasion.

As guest feedback is of extreme importance to us, which immensely helps us in evaluating our service and standards delivery, I have personally shared your comments with the concerned manager for the necessary corrective actions to be taken.

We really do hope that this experience on this particular visit will not hinder you from visiting us again and that we will have the opportunity to be of service in the near future.

Kind regards,
Guido Bayley
General Manager

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Visa fler omdömen