“Trevlig och toppenläge!”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 7 sidor till!
Adora Hotel
Rankad som nummer 302 av 1 160 hotell i Istanbul
Omdömet skrevs november 3 2014

Jag bode på Adora med min familj (man och två barn 13, 11 år) i fem nätter i oktober och vi var mycket nöjda. Det ligger precis runt hörnet från Topikapi palatset och med alla sevärdigheter inom gångavstånd. Spårvagnen stannar precis utanför. Vi köpte Istanbulkort och använde spårvagnen hela tiden. Hotellet är litet och trevligt. Dubbelrummen är ganska trånga men vårt trippelrum var toppen. All personal var extremt vänlig, trevlig och hjälpsam. Chefen Yusuf och receptionisten Latif tipsade oss och hjälpte oss med olika bokningar och vi var nöjda med allt. Restaurangen var jättebra och dessutom praktisk när vi var för trötta för att ge oss ut igen. Frukosten var riklig och god men inte fult så bra som det lät på beskrivningen. Det enda vi saknade var utsikten.

Tips för att välja rum: Dubbelrummen är trånga. Be att få med den större dubbelsängen.
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: Oktober 2014, reste med familjen
2  Tack Cecilia K

Omdömet skrevs oktober 17 2014

Vi besökte Istanbul för 5 dagar i oktober 2014 och bodde på detta hotell. Storleken på rummet är helt ok, och vi betalade inget extra för säkerhetsskåpet på rummet. Wifi på rummet fungerade utmärkt. Personalen var mycket vänliga och hjälpsamma med att tillgodose våra behov och önskemål. Hotellmanager Yusuf hjälpte oss varje morgon med planering av dagsaktiviteter och receptionisten Latife var alltid glad och hjälpsam. Servicen är en av de bästa jag någonsin upplevt. Placeringen av hotellet är perfekt med gångavstånd till Topkapi, Hagia Sophia, Blå moskén, spårvagn, Grand Bazaar, Egyptiska/Spice Bazaar, Basilica Cistern och hamnen. Du kan hitta en hel del restauranger på hotellets gata, men jag rekommenderar varmt att äta på hotellet eftersom maten är väldigt god och personal väldigt positiva. Jag kommer definitivt bo på detta hotell vid min nästa besök i Istanbul.

• Bodde här: Oktober 2014, reste med vänner
Tack amorina38
Omdömet skrevs maj 31 2014

Detta charmiga, lilla hotell är mycket braoch får verkligen vår rekommendation. Beläget i hjärtat av gamla stan, har det perfekta läget - bara några steg från spårvagnshållplatsen och Topkapi Palace, mycket nära Hagia Sofia, Blå moskén och Basilica Cistern, Kryddbasaren och Galata bron). Det finns en hel del butiker, restauranger och caféer runt hotellet, också.
Rummen är mycket rena och fräscha, badrum rymligt, och du får alla bekvämligheter du behöver i rummet (tofflor, handdukar, tvål, duschtvål, schampo, hårtork, TV och gratis Wi-Fi). Dock var sängarna något hårda för vår smak. Vi hade frukost på hotellet och den var ok, dock var deras restaurangmeny mycket god.
Och sist, men det viktigaste, personalen är verkligen vad gör vistelse i Adora perfekt - de är väldigt gästvänliga, artig, hjälpsam, alltid leende och redo att svara på alla dina frågor och ge dig råd. Vi njöt av vår vistelse i hotell Adora!!!

Tips för att välja rum: Be att få ett rum högre upp o innåt gården
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: April 2014, reste med familjen
Tack Bim A
Omdömet skrevs mars 17 2014

Läget var Fantastiskt, gångavstånd till Allt! Vänlig och hjälpsam personal. Frukosten var över allt förväntan. Charmiga och Rena rum, med mycket bra och Rymlig Dusch.

Rummen var små, med hårda sängar. Tyvärr SÅ fanns det INGEN restaurang utöver frukosten.

• Bodde här: April 2013, reste med vänner
Tack Lelle69
Omdömet skrevs april 14 2013

Jättefint litet hotell med trevlig och hjälpsam personal. Rent och fräscht. Klart godkänd frukostbuffé. Perfekt läge med gångavstånd till hagia sofia, topkapi, blå mosken, basilika cisternen och stora bazaren. Stort plus för de fantastiska sängarna.

• Bodde här: April 2013, reste med vänner
Tack irrbloss
Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Istanbulhotell
Hotel Black Tulip
Hotel Ilkay
Nr 84 av 1 160 i Istanbul
959 omdömen
Visa priser

Besökt Adora Hotel? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Adora Hotel

Adress: Hudavendigar Caddesi Erdogan Sok.No 14 - 16, Istanbul 34800, Turkiet
Region: Turkiet > Istanbul > Sultanahmet , Sirkeci
Bekvämligheter:
Bar/lounge Affärscenter med tillgång till internet Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Husdjur tillåtna (hundar/husdjur välkomna ) Restaurang Rumservice
Typ av hotell:
Nr 97 av Familjehotell i Istanbul
Nr 106 av Romantiska hotell i Istanbul
Nr 115 av De mest prisvärda hotellen i Istanbul
Nr 123 av Affärshotell i Istanbul
Prisklass: 316 kr - 642 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:3-stjärnigt — Adora Hotel 3*
Antal rum: 15
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Hotels.com, TripOnline SA, Booking.com och Expedia så att du tryggt kan boka med Adora Hotel. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Adora Hotel Istanbul

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?