Omdömet skrevs 27 maj 2014

Bara att gå utanför dörren var man "mitt i smeten". Framförallt nära till spårvagnen och till hamnen. Något slitna rum, fick ett litet dubbelrum med 1 stor säng, men fick byta ett med 2 sängar. Inga problem, fick till och med ett 3 bäddsrum lugnt mot gården.
Frukosten så där....Lite dålig koll vad som behövdes fyllas på, och plockas undan.

• Bodde här: maj 2014, reste som ett par
Tack Ann S
Omdömet skrevs 15 mars 2014

Trevligt litet hotell med perfekt läge i Istanbul, och med fantastiskt trevlig personal. De allra flesta på hotellet pratar bra engelska, vilket följande berättelse är ett intyg på! Vi råkade ut för ficktjuvar, som lade beslag på min frus handväska, innehållande bl.a mobiltelefon och kreditkort. Vi lyckades komma i kontakt med polisen, med hjälp av tjänstvilliga Istanbulbor. Men där började svårigheterna. Poliserna var utan undantag urusla på engelska, och under 2-3 timmar försökte vi få dom att registrera en anmälan, vilket försäkringsbolaget här hemma troligtvis vill se vid ersättningsanspråk. Till slut gav vi upp och kontaktade hotellet för att få råd. Murat från hotellet åkte genast till polisstationen (med spårvagn!) och agerade tolk, och inte bara åt oss kan tilläggas (polisen upptäckte snabbt Murats språkbegåvning, varpå han även fick tolka åt några andra när han ändå var på plats!). Tillsammans med Murat åkte vi sedan tillbaka till hotellet, utan förhoppning om att återfå vare sig handväska eller innehåll (vi hade givetvis spärrat kredikortet och telefonabonnemanget i ett tidigt skede av dramat). Klockan två på natten ringer så Sedat från receptionen och berättade att väskan hade hittats av en renhållningsarbetare. Denne hade hittat en våtservett med hotellets namn på i handväskan och kontaktade hotellet. Sedat hade redan ordnat med en bil som skulle hämta väskan hos upphittaren, och efter en stunds väntan i receptionen så levereras handväskan! Med mobiltelefon och kreditkort. Det enda som tjuven funnit intressant var en ficklampa! Så tack vare två tjänstvilliga personer på hotellet, och en våtservett, så slutade dramat i dur till slut. Som sagt, underbar personal, såklart vi kommer tillbaka!

• Bodde här: mars 2014, reste som ett par
1  Tack Tomas W
Omdömet skrevs 14 juni 2013

Kan starkt rekommendera detta mysiga hotell med Istanbuls kanske bästa läge med Sultanahmet och hamnen på promenadavstånd. Vi anlände kl 6 på morgonen och hotellet ordnade med ett rum till oss (trots att incheckningen är först kl 12) samt bjöd på frukost. Kommer garanterat att välja samma hotell nästa resa!

• Bodde här: juni 2013
Tack yoriii
Omdömet skrevs 15 maj 2013

Bokade resan via airtours. En paket resa så vet ej om det var billigt /dyrt. 60euro om man inte förbokat.
Läget perfekt nära spårvagn osv. Trevlig personal. Gratis Wifi osv.

Men frukosten vill vi klaga på. Jag blev jättesjuk/spyfördig båda dagarna. Har en stålmag dvs blir aldrig magsjuk ngnsin men nu kände man sej helt utom sig i en kvarf minst. Och andra dan åt jag ändå bara lite yoghurt en ostbit juice och kaffe. Konstigt och mkt dåligt helt enkelt. Ngt fel ere om en "gubbe" aldrig blir sjuk annars mår så usel 2 dar i rad.

Visst fint hotell men akta er för "frukostbuffen"

• Bodde här: maj 2013, reste ensam
Tack Olle L
Omdömet skrevs 12 mars 2013

Vi bodde tre nätter på hotell Ilkay i Istanbul och vi var väldigt nöjda. Små men fina och välstädade rum och en god frukost. Men framförallt läget och närheten till det vi ville se gjorde vår vistelse så lyckad. Ett särskilt tack till Ramazon som välkomnade oss till hotellet och hjälpte oss med allt från tips på bra restauranger (Imbat som låg alldeles intill hotellet var fantastiskt trevligt) till väderprognoser!
Gagga och Carina

• Bodde här: mars 2013, reste som ett par