• Pool
Hayriye Hanim Konagi Hotel(Istanbul)(Mycket prisvärt!)
  • Restaurang
  • Restaurang
Trip.com
  • Fri parkering
Basileus Hotel(Istanbul)(Mycket prisvärt!)
  • Frukost ingår
Titanic Business Kartal(Istanbul)(Mycket prisvärt!)
Priceline
  • Fri parkering
Cancelon
Omdömet skrevs 23 maj 2015

Trevligt litet hotell nära till många intressanta byggnader. Från frukostrummet har man en fantastisk utsikt över Blå Mosken och Hagia Sofia som båda ligger alldeles i närheten. Ca 10 min promenad till Topkapipalatset och Basilika cisternen. Hotell rummen var små och utsikten från våra rum var inte så rolig. Hotellet kunde fixa transfer från och till flygplatsen (25 Euro enkel resa)

• Bodde här: maj 2015, reste med familjen
Tack Magritte123
Omdömet skrevs 12 december 2014

Ännu en gång har jag rest till Istanbul, 4:e gången nu, alltid lika trevligt, bor som vanligt 8 dagar på Alzer Hotell i Sultanahmet område. Kommer dit på em o välkomnas av glad o trevlig personal. Får ett trivsamt rum, rent o fräsht, hela min vistelse är underbar, hälsas på morgonen med ett Godmorgon, deras kock är otroligt duktig så maten måste berömmas, frukosten är otrolig, så mycket god mat o nybakat bröd. För att inte tala om frukostvärdarna Mine o Tayfun.Så vänliga människor. Naturligtvis kommer jag tillbaka en 5:e gång senare. Mina 8 dagar är minnesvärda.

• Bodde här: november 2014, reste ensam
Tack surpuppa
Omdömet skrevs 23 juni 2014

Vi bodde på hotellet i mars 2013. Ett bra och prisvärt hotell med mycket bra läge i Istanbul. Blå moskén ligger ett halvt stenkast ifrån hotellet. Grand Bazaar ligger bara 10 min gångavstånd borta. Rummen bra, aningen små kanske, frukosten är mycket bra och serveras högst upp på hotellet med bra utsikt. Trådlös uppkoppling givetvis, det enda negativa var att man kan vakna tidigt då det är böneutrop, men det kanske är svårt att undvika i en stad som Istanbul.

• Bodde här: juli 2013, reste med vänner
1  Tack Dantes_Infernos
Omdömet skrevs 16 januari 2014

I nov 2013 åkte jag tillbaka till Istanbul för 3:e gången, naturligtvis bodde jag på Hotel Alzer igen, jag reste ensam denna gång o bodde där 1 vecka, blev så väl omhändertagen o alla var så vänliga o omtänksamma, maten var otroligt god, duktig kock, kan rekommendera deras , lamm casarole frukosten var fräsch o god o värdparet tog hand om mej på bästa sätt
Fick ett stort fint rum, rent o fint överallt, kommer med glädje tillbaka till detta familjära hotell

• Bodde här: november 2013
Tack surpuppa
Omdömet skrevs 24 juli 2011

Hotellet har ett fantastiskt läge mitt emot den Blå Mosken. De största atraktionerna som Dona Sofia och Top Kapi på gångavstånd. De flesta av personalen vänliga och treviga, det fans undantag. Jag firade 70 års dagen i Istanbul. På kvällen hade min fru bokat bord på en restaurang på andra sidan stan. Vi bad på eftermiddagen receptionen att beställa taxi till kl 8.30. Vi blev upplysta att det inte behövdes då det bara tog ett par minuter för en taxi att komma. När vi kom ner kl 8.30 fick vi besked på att det inte fans någon taxi att få. Men det skulle nog ordna sig om vi kunde vänta 30-40 minuter. Vi fick ge oss ut på stan och jaga annat färdsätt. Vi kom ca en timme försent till vår restaurang. Vid ut veckningen dagen efter lämnade jag ingen dricks, hörde receptionisten säga högt "Så servicen var inte värt något då!"
Vårt rum låg ut mot en gata, halvt under marknivå. Frukosten bra, men enligt spanska mått var detta hotell enbart 2 stjärnigt. Priset mycket högt om man ser på standarden

• Bodde här: juni 2011
Tack Ulf-Gourmet