Öppet i dag: 00:00 - 23:59
Boka i förväg

översatt av Google
Sätt du kan uppleva Sultanahmetdistriktet på
från 31,06 US$
från 51,19 US$
från 52,91 US$
från 40,26 US$
Omdömet skrevs 29 maj 2016

Här bor du nära de stora kulturupplevelserna och den stora basaren. Det är lugnt. Många trevliga takterrasser där man kan sitta och äta eller ta ett glas gott turkiskt vin.

Tack MarlenoMartin
Omdömet skrevs 17 maj 2016

Hela distriktet är på gränsen till lite magiskt. Du har ganska korta gångavstånd till allt. Men du behöver minst 4-5 heldagar på dig att besöka bara de sevärdheter som ligger högt upp på topplistan.

1  Tack Bergen66
Omdömet skrevs 10 maj 2016 från mobil enhet

Urfint gammalt område. Lugnt och fint. Lätt att gå till sevärdheter samtidigt som man kan slinka in och ta en drink på någon av terassbarerna. Gillar trähusen och de gamla damerna.

Tack MariannE262
Omdömet skrevs 17 april 2016

Denna stadsdel är verkligen helt rätt att bo eller besöka om man åker till Istanbul. Här finns det mesta. Mysiga hotell, bra restauranger, storslagna byggnadsverk från svunna tider, den största bazar jag någonsin besökt med allt från diamanter och äkta mattor till krimskrams och marmelad.Det är sessutom väldigt lätt att transportera sig med hjälp av spårvagn.

Datum för upplevelsen: april 2016
Tack 680petrae
Omdömet skrevs 5 april 2016

Ett historiskt område med mkt shopping och en del kul saker att titta på. Lätt att ta sig med ex spårvagn.

Datum för upplevelsen: mars 2016
Tack mogrima