“Trevlig båttur”

Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Rekommenderad vistelselängd: 1-2 timmar
Omdömet skrevs 23 mars 2015

Vi tog 1,5 tim båtresa med en turbåt från Besiktas och gick sedan av i Kablats. Det var en fin båttur med många fina palats och annat att titta på. 1,5 tim var lagom.

Tack Lars P

Omdömet skrevs 19 november 2014

Intressant 1½ timmes båtresa utefter Bosporen norrut till slutstationen vid randen till Svara Havet. Venetianska borgar och semestervillor utefter stränderna. Bosporen har en intensiv sjötrafik. Både på längden och tvären. Bosporen är en navigationsmässig utmaning för den tyngre fartygstrafiken med sina starka strömmar och 80 graders gir. Mycket fiskrik med stora fiskebåtar.

Tack Christer L
Omdömet skrevs 29 maj 2014

Inte alls fel att vila benen efter vandringar och besök av sevärdheter. Ta en båttur, se Istanbul från vattnet -både den Europeiska som den Asiatiska sidan. Priserna är rimliga och det tar lagom tid att vila benen och få ett nytt intryck av Istanbul.

Tack Sudde6012
Omdömet skrevs 27 maj 2014

Storartat att bara sitta och titta på alla fartyg och allt annat som händer. Perfekt utsikt för att ta en öl.

Tack Gustavdront
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 23 mars 2014

Vacker båttur, avkopplande. Ta er själva till Eminönü och titta efter båtturer. Mycket billigare än att köpa färdiga turer som säljs överallt. Vår 2 timmars tur kostade 30 skr person.

1  Tack Kristin N

Resenärer som tittade på Bosphorus Strait tittade också på

Besökt Bosphorus Strait? Berätta vad du tyckte!