“Ta en båttur”

Private Tour: Bosphorus Cruise and Istanbul's Egyptian Bazaar
Rankad som nr 8 av 1 104 saker att göra i Istanbul
Information om sevärdheten
Omdömet skrevs maj 29 2014

Inte alls fel att vila benen efter vandringar och besök av sevärdheter. Ta en båttur, se Istanbul från vattnet -både den Europeiska som den Asiatiska sidan. Priserna är rimliga och det tar lagom tid att vila benen och få ett nytt intryck av Istanbul.

Tack Sudde6012

Omdömet skrevs maj 27 2014

Storartat att bara sitta och titta på alla fartyg och allt annat som händer. Perfekt utsikt för att ta en öl.

Tack Gustavdront
Omdömet skrevs mars 23 2014

Vacker båttur, avkopplande. Ta er själva till Eminönü och titta efter båtturer. Mycket billigare än att köpa färdiga turer som säljs överallt. Vår 2 timmars tur kostade 30 skr person.

1  Tack Kristin N
Omdömet skrevs februari 21 2014

Kan verkligen rekommendera en båttur på Bosporen. Man får en fantastisk överblick av magnifik natur och imponerande arkitektur.

Tack Tomas Ö
Omdömet skrevs november 11 2013

Tog en båttur från Eminönü en bit in i Bosporen och Gyllene Hornet. Den varade 2 1/2 timme i strålande väder och det var en uppfriskande upplevelse att uppleva Bosporen från vattnet och dess oerhört täta båttrafik. Intressant att se stan från sjön. Turen kostade 35 turkiska lira och var enligt min mening mycket prisvärd. Ombord fanns förfriskningar att köpa. God service.

1  Tack Lepson

Resenärer som tittade på Bosphorus Strait tittade också på

Besökt Bosphorus Strait? Berätta vad du tyckte!