“Trevlig båttur”

Private Tour: Bosphorus Cruise and Istanbul's Egyptian Bazaar
Rankad som nr 8 av 1 105 saker att göra i Istanbul
Information om sevärdheten
Omdömet skrevs februari 21 2014

Kan verkligen rekommendera en båttur på Bosporen. Man får en fantastisk överblick av magnifik natur och imponerande arkitektur.

Tack Tomas Ö

2024 av 9 024 omdömen

Omdömet skrevs november 11 2013

Tog en båttur från Eminönü en bit in i Bosporen och Gyllene Hornet. Den varade 2 1/2 timme i strålande väder och det var en uppfriskande upplevelse att uppleva Bosporen från vattnet och dess oerhört täta båttrafik. Intressant att se stan från sjön. Turen kostade 35 turkiska lira och var enligt min mening mycket prisvärd. Ombord fanns förfriskningar att köpa. God service.

1  Tack Lepson
Omdömet skrevs oktober 7 2013

Att få se Istanbul från sjösidan är ett måste, att uppleva Europasidan och asiensidan på vadera hållet av bosporen känns mäktigt.

Tack nilsthulin
Omdömet skrevs maj 28 2013

ca 11/2 timme uppför Bosporen med kryssande över till asiatiska sidan, tillbaka till europeiska gånger flera. Jättefina vyer, underbart vackert med detta bergiga landskap i bakgrunden och de pittoreska villorna nere vid vattnet , främst på asiatiska sidan. Två timmars stopp för mat och shopping på asiatiska sidan innan det bar av nedför Bosporen och hemåt igen. Ca 5 timmar tog kryssningen, kan varmt rekommenderas och värt varenda lira 25TYR ca 100 SEK.

4  Tack Vimsyahlsved
Omdömet skrevs november 30 2012

En två timmar lång utflykt på Bosporen på eftermiddagen, lite bortom den andra bron. Massor av fina byggnader, sjöfart och broar att se - men priset togs av solnedgången bakom moskén när vi var på väg in i hamn igen.

Tack ake_lager

Resenärer som tittade på Bosphorus Strait tittade också på

Besökt Bosphorus Strait? Berätta vad du tyckte!