Omdömet skrevs 21 december 2017 från mobil enhet

Mycket bra Hotel med fin pool tyst och avkopplande miljö. Bra restauranger och personalen trevlig o hjälpsam .
Det räckte med ett dygn i Colombo , hotellet lyfte värdet av vistelsen i Colombo. Restaurangen som var som en by på landsbygden var en positiv överraskning, bra mat o trevlig miljö .

Bodde här: december 2017, reste som ett par
Tack Lennart B
General_Manager_CLS, General Manager på Cinnamon Lakeside Colombo, svarade på det här omdömetSvarade 22 december 2017

Thank you for your five-star review. We are glad that you had a comfortable stay, thus your positive feedback. It is encouraging to learn that the hotel raised the value of your stay in Colombo. We appreciate the sentiments expressed. Please do visit us again when you next travel to Colombo and indulge in the facilities on offer and true Cinnamon hospitality.

Omdömet skrevs 8 januari 2017

Ett vad jag tolkar det som, lyxhotell där tuk-tuk:arna inte fick köra upp till huvudentrén. Var där över julafton och ett mer kitschigare julpynt är nog svårt att åstadkomma. Som vanligt på Sri Lanka tar incheckningen mycket tid. Det ska fyllas i och skivas under blanketter, lämnas över pass och även få någon form av fruktjuice. Frukosten är fantastisk. Poolen är mycket bra den också. Vill du ha lite roligt, ta trapporna ner i stället för hissen så kommer du in i köket. Väl värt ett besök. Personalen är mycket trevlig. Dock mycket kineser.

• Bodde här: december 2016, reste med familjen
Tack WGarvin
General_Manager_CLS, General Manager på Cinnamon Lakeside Colombo, svarade på det här omdömetSvarade 16 januari 2017

Thank you for your time in reviewing us. We are glad that you had a great stay with us. We value your patronage and do hope to see you again soon at the hotel.

Omdömet skrevs 7 januari 2017

allt bara bra mat ,servise ,personalen )))) riktigt 5 stjärnor . vi är mycket nöjda maten är perfekt .Personalen är jätte trevlig
maten en riktig lyx . en av bästa hotell vi har besökad
Bara en stor BOMO STUTI

Tips för att välja rum: Bäst i Colombo !!!!
  • Bodde här: december 2016, reste med familjen
Tack Anna P
General_Manager_CLS, General Manager på Cinnamon Lakeside Colombo, svarade på det här omdömetSvarade 11 januari 2017

Thank you for your five-star review and your excellent recommendation. We are delighted that you had a great stay at Cinnamon Lakeside Colombo enjoying the extensive food options and the facilities on offer. We value your continued patronage and look forward to welcoming you again when you next visit Colombo.

Omdömet skrevs 10 december 2016 från mobil enhet

Var 6 nätter här, som avslutning på en treveckorstur i sydvästra Sri Lanka. Som förväntat vad gäller proffsig service, frukost, faciliteter utifrån antalet stjärnor och pris. Bra läge på hotellet, det mesta kan nås med en spännande trishawtur för 100-400 lkr, eller en promenad. Utmärkt frukost, som man absolut skall ta om man är frukostätare och matroad. Om man har snävare budget än hotellets restauranger tillåter, för övriga mål lätt att gå till Fort, eller varför inte Streetfood på Galle Face Green. Rummen yttrenoverade, men kanske något slitna. Bra säng o sängkläder. Bra städ, bra gym (mycket fria vikter) och pool. Skulle gärna bo där igen! Bilder av hotellets fina julpynt får bli årets julkort för oss

Bodde här: december 2016, reste som ett par
Tack skvattram
General_Manager_CLS, General Manager på Cinnamon Lakeside Colombo, svarade på det här omdömetSvarade 15 december 2016

Thank you for your descriptive five-star review and your assurance to return. We are glad that you had a great stay at Cinnamon Lakeside Colombo enjoying overall. Your positive feedback would indeed assist other travelers to find the right accommodation in Colombo. We value your continued patronage and look forward to welcoming you again when you next visit Sri Lanka.

Omdömet skrevs 13 juni 2016

Bodde här under en jobbresa där vi även hade en tvådagars konferens på hotellet.
Ytterst vänlig personal vid incheckningen som dock tog ganska lång tid. Till slut fick jag mitt rum efter ca 15 minuter. Rummet höll god standard men inte mer. Stort och rymligt med sköna sängar och med utsikt mot havet. Badrum av god kvalitet där det fanns badkar. Renligt och fint men dock lite slitet, skulle behöva en liten renovering. Ett stort minus är att rummet hade heltäckningsmatta vilket inte är så fräscht då luftfuktigheten är hög och den fukten sätter sig i mattan. Mitt rum hade en lukt av fukt som inte gick att vädra bort och det kändes väldigt ofräscht. Även om luftkonditioneringen var utmärkt så fanns hela tiden denna lukt.
Frukosten var utmärkt med rikligt av lankesiska rätter. Mycket färsk frukt och mycket olika bakverk.
Konferensdelen av hotellet var riktigt bra, personalen hade full koll på allt, ingenting som saknades.
På middagen på kvällen så var det hög klass på serveringen. Servitörerna hade full koll och gjorde ett utmärkt jobb. Vällagad buffé med många rätter att välja på.
Utcheckningen gick betydligt snabbare än incheckningen av den trevliga personalen.
Det bästa med hotellet var det trevliga bemötandet och en hög servicegrad av personalen! Ett minus att baren i lobbyn stängde vid 23.00.
Ett hotell som jag absolut kan tänka mig när/om jag åker till Colombo nästa gång!

• Bodde här: maj 2016, reste i arbetet
Tack Peter Z
General_Manager_CLS, General Manager på Cinnamon Lakeside Colombo, svarade på det här omdömetSvarade 16 juni 2016

We are delighted to learn that you have taken wonderful memories back home of your comfortable stay at Cinnamon Lakeside Colombo. Your kind sentiments and recommendation of the hotel and our hospitality have indeed inspired us. We have made due note of your constructive observations too. We value your patronage and do look forward to welcoming you when you next visit Sri Lanka.

General Manager