Omdömet skrevs 13 januari 2016 från mobil enhet

Då var det vår tur att åka på nitlotten!

Det första som står på dörren när vi kommer fram är att poolen är stängd och det var av den främsta anledningen varför vi åkte hit....

Okej... Nya takter... Vi har beställt tidig incheckning, anländer klockan 07:00. Tyvärr hittar dem inte våran bokning och de har inte lagt in oss i systemet så nån tidig incheckning kom inte på tal, då skulle vi betala ytterligare 35% för att få rummet 2 timmar tidigare. " helt sjukt "

Otroligt svårt att förstå henne i receptionen eftersom hon pratar tyst som en myra och engelskan låter som hej kom och hjälp mig!

Jag gör ett sista försök med att få lite service och ber dem ringa till en av aktiviteterna som jag ville boka för att få en tid redan samma dag. Klockan 07:20 hade dem fortfarande inte öppnat (mycket förståligt!) så efter att jag gick in på deras hemsida för att kolla när dem öppnade 08:00 bad jag receptionisten att snälla kan ni ringa till dom då. Nej....

Okej jag ger upp, lägger ner. Med ett sådant första intryck är det lika bra att hitta ett nytt hotell.

Bodde här: januari 2016, reste med vänner
Tack Hjalmar B
Omdömet skrevs 26 oktober 2014

Vi valde detta hotell för att lyxa till det men till ett bra pris. Rummen är stora och fräscha med allt man behöver inuti. Vår första natt förstördes av att barnfamiljen rummet bredvid hade ett barn som klockan 6 och föräldrarna agerade med att sätta ut ungen i korridoren. Vi gick ner till receptionen för att klaga, och utan att ifrågasätta bytte dom oss till en våning utan andra gäster, uppgraderade oss och bad om ursäkt flera gånger om. Trevligt bemötande! Frukosten är stor och bra, ingår i priset vilket är toppen! Trevligt hotell med pool på taket som är fräsch. Även en takterrass med fin utsikt mot havet.

Bodde här: oktober 2014, reste som ett par
Tack Hanna B
Omdömet skrevs 17 januari 2014 från mobil enhet

Världsklass: Frukostbuffén. Körde "trerätters" varje dag. Här trängs vietnamesiska rätter som nudlar och vårrullar med mer "västerländskt" orienterat, som omelett och vitt bröd.

Mycket bra: Städningen/Renligheten. Kändes alltid fräscht att komma in till rummet. Städning och nya handdukar varje dag.

Bra: Personal/Service. Gullig och trevlig personal. Som många andra vietnameser är dock kommunikationen med dessa svår, om man själv bara pratar svenska och engelska.

Godkänt: Avståndet till stranden. Gångavstånd, ca 10 minuter.

Underkänt: Balkongerna. Delas med rummet bredvid, är ganska smala och har inga möbler. Betala inte extra för havsutsikt. Du skymtar havet mellan en massa andra hotell.

Uselt: På sin hemsida har de bilder på ett välutrustat gym/träningsrum. Var dessa foton är tagna fick jag aldrig svar på, men inte var det på hotellet iallafall. Den träning som erbjuds är en gammal träningscykel som står i baren.

Skulle gärna bo här igen. Utöver det nämnda ovan finns en trevlig bar med pool på taket, med utsikt över hela Nha Trang. Där kan det dock bli lite trångt då poolmrådet bara huserar ett fåtal solbäddar.

Bodde här: januari 2014
Tack Navid D
Omdömet skrevs 5 december 2013

Ett väldigt trevligt hotel, med bra läge mitt i stadens puls. Rena och snygga rum, stort och renoverat badrum. Personalen var så hjälpsam och serviceminded. Jättebra frukost med både asiatiskt och västerländsk mat.

Tips för att välja rum: Ett mycket bra hotel till ett bra pris.
  • Bodde här: december 2013, reste som ett par
1  Tack Elisabeth E
Omdömet skrevs 31 mars 2013

Vi bodde på Hanoi golden hotel 4 nätter till förvånansvärt lågt pris. blev väl mottagna och fick hela tiden perfekt service. Rummet på 14:de våningen var snyggt och praktiskt med fantastisk utsikt. Frukosten med både asiatisk och västerländsk mat var av bästa klass. Halvdagsutflykten i Nha Trang med privatchaufför och personlig tolk var mycket uppskattad. Vi kommer gärna tillbaka.

• Bodde här: mars 2013, reste med familjen
Tack lena f