“Ta med en guide”

Boka i förväg
Mer information
109,00 US$*
och över
Ho Chi Minh City Shore Excursion: Privat City ...
Rankad som nr 37 av 198 saker att göra i Hô Chi Minh-staden
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Rekommenderad vistelselängd: 1-2 timmar
Omdömet skrevs 10 juni 2017 från mobil enhet

Utan guide är museet lite tamt kanske , se till o gå rätt varv också så blir det kanske bättre, ta vänster....för 15000 dong får du se gamla krukor, mynt o sedlar , kläder o verktyg o modeller på krigsslag genom tiderna .

Tack kiml982

Omdömet skrevs 10 mars 2017 från mobil enhet

Vi gick förbi detta museum när vi gick på stan. Tyckte det skulle vara kul att gå in och se vad dom ställde ut. Billigt inträde som på dom flesta museum.
Men det var inte vad vi tänkt oss. Var visserligen en del intressanta saker men, för vietnameserna själva kanske det ger mer.

Tack LuddeValle
Omdömet skrevs 16 februari 2017

Museet öppnar kl. 13.30 och ligger vid Botaniska trädgården och Zoo ! När museet öppnade var det många turister som köade ! Väl inne i byggnaden fanns det många rum att välja bland, så man behövde inte köa inomhus till statyer eller montrar !

Tack 46erling46
Omdömet skrevs 6 oktober 2015

många historiska föremål från äldre tider. se till att ha en guide annars blir det svårt att förstå och få överblick. du behöver förmodligen hjälp med extra information om föremålen. Intressant besök tyckte vi.

Tack Jan S
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 10 augusti 2015

En fin samling med Vietnams historia fram till slutet 1800 talet. Dock finns det inte många förklarande skyltar så utan guide är det mycket svårt att förstå vad man tittar på.

Man måste vara mycket insatt om man skall få mycket ut av museet utan guide. Fast besöker man museet med en duktig guide måste det vara mycket intressant.

Tack martjo77

Resenärer som tittade på Vietnams historiska museum tittade också på

Hô Chi Minh-staden, Vietnam

Besökt Vietnams historiska museum? Berätta vad du tyckte!