“Mycket besöksvärt”

Boka i förväg
Mer information
45,00 US$*
och över
War Remnants Museum och Cu Chi Tunnels Day Trip ...
Rankad som nr 2 av 195 saker att göra i Hô Chi Minh-staden
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Avgift: Ja
Rekommenderad vistelselängd: 1-2 timmar
Omdömet skrevs 31 mars 2018 från mobil enhet

Är man i Saigon bör man absolut passera krigsmuseet. Viktig och spännande historia kring ett krig jag inte visste så mycket om innan besöket på museet.

Tack 661fridab

Omdömet skrevs 27 mars 2018 från mobil enhet

Jag har tytt Vietnam intill mig under hela mitt vuxna liv. Engagerat mig mot USAs aggression mot landet under 1970-talet. Trots att jag haft mycket kunskap blev jag rejält tagen av den dokumentation som museet tillhandahöll. Det var ett besök som gjorde mig förbannad, och mycket tagen. Vietnameserna är värda all respekt för sin självklara rätt att styra sitt eget land.

1  Tack Dan A
Omdömet skrevs 25 mars 2018 från mobil enhet

Ett tips är att gå dit så tidigt som möjligt på förmiddagen innan det blir för mycket folk.
Mycket foton, texter o militärutrustning från kriget.
Mycket hemska bilder o texter att ta in.
40.000 dong per person är det absolut värt.

Ett besök här borde va en självklarhet när man är i HCMC.

Tack Malin N
Omdömet skrevs 22 mars 2018 från mobil enhet

Intressant att få se alla bilder och vapen som användes under kriget. Tungt att läsa alla texter och se hur kriget påverkat samt vilka defekter som fortfarande lever kvar i flera generationer. Hemskt men viktigt!

Rekommenderar verkligen att besöka detta museum, inträdet kostar bara 40 000 dong.

Tack alicegong
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 7 mars 2018 från mobil enhet

Många fotografier och mycket texter. Det hade varit roligt med lite fler objekt och upplevelser än fotografier. Audioguide hade varit bra.

Mycket gripande upplevelse. Började nästan gråta vid besök av ett av rummen (det om kemisk stridsföring). Mycket grymma öden som människor drabbats av på grund av krig.

Parken med militärfordon var bra. Det fanns många olika fordon men saknades tyvärr endel. Varför har de inte en F4 II?

Mest var det amerikanska vapen. Inga vapen från NFL/vietcong eller nordvietnam. Inte ens AK 47...

Tack Martin W

Resenärer som tittade på Museet för krigets kvarlevor tittade också på

Hô Chi Minh-staden, Vietnam
Hô Chi Minh-staden, Vietnam

Besökt Museet för krigets kvarlevor? Berätta vad du tyckte!