Hotel Nikko Saigon(Hô Chi Minh-staden)
  • Fri parkering
Pullman Saigon Centre(Hô Chi Minh-staden)
  • Fri parkering
Hotel Majestic Saigon(Hô Chi Minh-staden)
Trip.com
  • Pool
  • Pool
Rabattmeddelande! 18 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 18 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 94 US$/natt.

• Fri parkering
Silverland Yen Hotel(Hô Chi Minh-staden)
  • Frukost ingår
Rabattmeddelande! 11 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 11 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 109 US$/natt.

Villa Song Saigon(Hô Chi Minh-staden)
Priceline
Rabattmeddelande! 18 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 18 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 188 US$/natt.

• Fri parkering
The Reverie Saigon(Hô Chi Minh-staden)
  • Fri parkering
Silverland Sakyo Hotel & Spa(Hô Chi Minh-staden)
  • Frukost ingår
Omdömet skrevs 14 augusti 2016 från mobil enhet

Uppgraderad till våning 18 där både pool och Club lounge ligger som Platinum i Le Club. Ett mycket bra Sofitel, elegant, snyggt och med mycket bra servicenivå. Bra läge i stan med nära att gå till de flesta sevärdheter. Frukosten slår det mesta. Rekommenderas varmt.

Bodde här: maj 2016, reste som ett par
Tack Per-Ola H
B-Courtois, General Manager på Sofitel Saigon Plaza, svarade på det här omdömetSvarade 17 augusti 2016

Hej Per-Ola H,

Tack för att du valde att bo på Sofitel Saigon och för din recension på TripAdvisor.
Det glädjer oss att höra att allt var till belåtenhet under din vistelse.
Som platinum medlem i Le Club vill vi också tacka dig för att är en trogen gäst med AccorHotels.

Vi hoppas att vi har nöjet att välkomna dig tillbaka igen i framtiden.

Bertrant Courtois
General Manager

Omdömet skrevs 3 april 2016

Vi bodde här nyligen på 18 våningen i 3 nätter. På samma våning ligger Club-loungen och poolen vilket var bekvämt. Trevlig och serviceinriktad personal på hela hotellet.
I den trevliga loungen fanns små goda rätter och ett stort utbud av drycker. En tråkig upplevelse var att visa sällskap var klädda i shorts, linnen och Flip-flop skor. Det var samma personer som tyckte att de kunde äta och dricka massor för att ersätta en middag på restaurang. Det innebar att det var svårt för personalen att hinna fylla på serveringsfaten innan de tömdes helt. Detta gällde framför allt under helgen. Påsk-brunchen med free flow av Deutz champagne var magnifik!

• Bodde här: mars 2016, reste som ett par
Tack DrClaesJ
B-Courtois, General Manager på Sofitel Saigon Plaza, svarade på det här omdömetSvarade 5 april 2016

Det glädjer oss att du hade en bra vistelse överlag på Sofitel Saigon Plaza. Speciellt över att du tyckte att våra ambassadörer var trevliga och serviceinriktade.
Våran brunch är känd som en av dom bästa i Saigon och ett perfekt ställe att spendera ett par timmar en Söndagseftermiddag.
Angående dina kommentarer för Club Loungen så är vi besvikna att upplevelsen inte levde upp till dina förväntningar fullt ut. Då det ar en buffet så är det svårt för oss kontrollera eller förhindra överkonsumtion. Dock kommer vi se över våran klädkod och att alla klär sig anständigt I framtiden.

Vi hoppas att ha nöjet att välkomna dig tillbaka till Sofitel Saigon Plaza snart.

B. Courtois
General Manager

Omdömet skrevs 3 oktober 2015 från mobil enhet

Mysigt och fint hotell med stora rum.
Hjälpsamma personal och stor fin reseption där man även får en liten drink och våt servetter när man kommer :) eftersom det är varmt och fuktigt så är det skönt med lite avsvalkande :)
Även bra att hotellet ligger så centralt som det gör ;) mycket fina sevärdheter med gångavstånd.... ett hotell som man borde bo på om man besöker ho chi minh staden :)

Bodde här: oktober 2015, reste med familjen
Tack Nathalie N
JulienTAV, Manager på Sofitel Saigon Plaza, svarade på det här omdömetSvarade 8 oktober 2015

Kära Natalie N,

Tack för din recension av Sofitel Saigon Plaza.

Det glädjer oss att du hade en trevlig vistelse på vårat hotell.
Vi är speciellt glada över att vår personal lyckades överträffa dina förväntningar.
Vi uppskattar också att du tyckte om hotellets läge på kända Le Duan Boulevard.
Nära till både Reunification Palace, Notre Dame kyrkan samt restauranger och shopping.

Vi hoppas se dig igen nästa gång du är tillbaka i Saigon.

Julien Tavagnutti
Executive Assistant Manager

Omdömet skrevs 13 september 2015

• Bodde här: september 2015, reste som ett par
Omdömen sammanställs i samarbete med Amoma.com
JulienTAV, Manager på Sofitel Saigon Plaza, svarade på det här omdömetSvarade 23 september 2015

Omdömet skrevs 30 december 2013

Kommer man till en stad med 7 miljoner människor, och 14 miljoner mopeder (det är sant, alla har minst två var - fast de körs bara med en i taget - men kom igen, det blir väldigt många mopeder) är det skönt att komma in i en sfär av fransk lyx och vänliga leenden. Pool på taket på 18e våningen ger avskildhet och lugn en bit ovanför mopenmolnen. Rummet (Luxury room) är inte enormt, men rent snyggt och skulle väl kunna gå under rubriken Design room, vilket är ett löjligt nyord. Sängarna är sköna - de är de på alla Sofitel i banne mig hela världen. Lobbyn är stor välkomnande och full av marmor. Ena restaurangen på 2a våningen är mer som en matsal. Kan bli jobbigt när det sitter ouppfostrade föräldrar där som låter sina avkommor löpa amok. Den andra restaurangen är fine dining - vilket är att föredra efter en dag på stan. Men det kryllar av bra restauranger överallt så man behöver inte äta på hotellet - om än vi gör det första kvällen jämt när vi landar i en ny stad.

• Bodde här: december 2013, reste som ett par
Tack magnusbergquist
Frederik D, Executive Assistant Manager på Sofitel Saigon Plaza, svarade på det här omdömetSvarade 9 januari 2014

Bonjour,

Vi tackar för att du valt Sofitel Saigon Plaza för din vistelse i Ho Chi Minh och har delat era kommentarer på Trip Advisor.

Vi är glada att läsa att du haft din vistelse hos oss och komforten i våra nyrenoverade rum.

Vi hoppas att få nöjet att välkomna dig snart igen.

Hälsningar,
Frederik Deman