Omdömet skrevs 27 oktober 2017

5-stjärnigt hotell mitt i shoppingsmeten runt Siam Square i samma byggnad som Central World. Hade ett deluxerum högt upp, så väldigt bra utsikt över stan. Fanns ingenting att anmärka på i rummet. Bra internet, gick bra att koppla upp min iPad mot TV:n, stort badkar. Glasdörr mellan badrummet och det vanliga rummet. Hiss upp till lobbyn för att byta hiss till hotellrummet. På taket ligger en sky bar med utmärkt utsikt över Bangkok.

• Bodde här: november 2016, reste ensam
Tack Mathias J
CGCW, Quality Manager på Centara Grand at CentralWorld, svarade på det här omdömetSvarade 31 oktober 2017

Dear valued guest,

We are honored to hear that your holiday was an enjoyable one. We do hope to welcome you back soon.

Omdömet skrevs 2 juli 2017

Otroligt centralt. Precis ovanför Central Worlds galleria där du har all shopping du behöver och även livsmedelbutik. Nära till BTS tunnelbana och nära till Pratunam massage, Platinium osv. Riktig buffe frukost. När det är fullt vid frukosten så blir det riktig kaos, där borden inte har dukats av och du får säga till. En aning jobbigt är kontroll av väska och det du handlat när du träder in i hotellet efter shopping tur. Poolen härlig men inte för små barn eftersom den är 1.40 m djup. Äta på htl är otroligt dyrt vid jmf mot andra hotell i närheten. Personalen väldig behjälpliga och artiga. Rummet familje rum är stort med breda sänga som du kan dela med ett barn. Det enda som sänker ner betyget är pris sättningen för mat vid de restauranger som erbjuds i htl.

Tips för att välja rum: Reser ni med barn så välj familjerum det räcker nog till barn upp till 10 år
  • Bodde här: juni 2017, reste med familjen
Tack Fernando t
CGCW, Quality Manager på Centara Grand at CentralWorld, svarade på det här omdömetSvarade 3 juli 2017

Dear valued guest,

We are flattered by your comments of praise regarding your stay with us. We do hope to see you again soon.

Omdömet skrevs 22 oktober 2016

Fint hotell mitt i Siam område ovanför Central world shoppingcentrum med närhet till ett flertal andra shoppingcentrum. Vi bodde på 39:e våningen med utsikt över Bangkok. Bra frukost buffé med stor asiatisk utbud. Trevlig personal och bra service.
Noterar att hotellet ta en depositionsavgift när man checkar in. Pool på 26:e våningen med gym och på taket finns det en bar.

Tips: 7:e våningen på Central world finns det massor med restauranger. Hissen på hotellet åker direkt dit.

Tips för att välja rum: Hotellet har en kuddmeny
  • Bodde här: oktober 2016, reste som ett par
Tack Cy H
CGCW, Manager på Centara Grand at CentralWorld, svarade på det här omdömetSvarade 27 oktober 2016

Dear valued guest,

We are honored to hear that your holiday was made special by us. We are delighted that you appreciate the service we offer and would be please to welcome you back with open arms any time.

Best regard,
The management team of
Centara Grand and Bangkok Convention Centre at CentralWorld

Omdömet skrevs 3 september 2016 från mobil enhet

Vi hade innan vistelsen på Centara Grand bott på finare hotell med bättre standard. Och standarden på hotellrummet var tyvärr litet slitet. Trasiga lister, spolknappen till toan satt löst, allmänt sliten inredning. Fick och en "en i mängden"-känsla av hotellrummet. Inte speciellt inrett mer än med det nödvändiga möblerna.

Servicen å andra sidan var super! Trevlig personal, smidig in- och utcheckning samt att hotellet bjöd oss på champagne och frukt då vi var där under vår smekmånad.

Hotellets pool var också trevlig. Vi badade ensamma en sväng på kvällen, innan det blev oväder.

Frukosten var okej, väldigt gott kaffe och apelsinjuice. Dock gillade jag inte att yoghurten serverades från stora skålar som stod i barnhöjd. Såg flera barn både hosta och peta i skålarna.

Bodde här: augusti 2016, reste som ett par
Tack Fridann
CGCW, Manager på Centara Grand at CentralWorld, svarade på det här omdömetSvarade 9 september 2016

Dear valued guest,

Thank you for taking the time to review our hotel. Your endorsement of our facilities is greatly appreciated. We hope you will consider our hotel in the future.

Best regard,
The management team of
Centara Grand and Bangkok Convention Centre at CentralWorld

Omdömet skrevs 22 mars 2015

Vi var väldigt tidiga vid check in och vårt rum var inte klart, då blev vi uppgraderade till en svit! Den var fräsch, ljus och minst sagt stor. Vi älskade det stora badrummet och utsikten. Bra ac, wifi, städning, skön och stor säng och kuddar. Vi hade bokat exekutiv och åt i loungen (det är värt varje baht att ha exekutiv med club förmån, du får så mycket mer och äta på 51:e våningen helt ostörd är toppen!). Frukosten bestod av både buffé och a la carte och var exceptionellt god med fin service. Allt är lagat och bakat från grunden. Som club förmån erbjuds canapeer tre gånger om dagen men det är en underdrift. Det var så mycket mat och dryck att vi inte behövde äta ute, supergott dessutom. Vissa har klagat över att vänta på hissar, inget vi reagerade över, det går snabbt och smidigt. Poolområdet är trevligt och rent med lugn och ro. Sky baren är riktigt dyr, men underbart att sitta vid. Utnyttja happy hour fram till kl 18.00 då du får 2 drycker för 1 pris och njut av utsikten resten av kvällen. Vi tyckte om läget. Vill du ha riktigt bra utsikt så är det perfekt här eftersom de flesta skyskrapor finns här men de skymmer inte din sikt som på vissa andra håll. Du har nära till flera shoppingcenter, 5 min till sealife ocean World, bio, siam discovery etc, skytrain som kan ta dig till floden på 10 min där man lätt tar båten till gamla staden, tunnelbana. Personal på hela hotellet erbjuder mycket god service och vi rekommenderar varmt att bo här!! Skulle definitivt återvända hit! Du får valuta för pengarna.

Tips för att välja rum: Lägg till en extra slant för exekutiv med club förmån! Det är värt det!
  • Bodde här: mars 2015, reste som ett par
6  Tack Bianca A
CGCW, Manager på Centara Grand at CentralWorld, svarade på det här omdömetSvarade 25 mars 2015

Dear our value guest,

First of all, we do apologize for delayed check in cause inconvenience occur and we do appreciated to hear your sharing return experience with our service and facility which made our staff thankful from our kind compliment, meanwhile; should there be any further information or assistance needed please do not hesitate to contact qtycgcw@chr.co.th

We are looking forward to welcome you back to our family at Centara Grand and Bangkok Convention Center at CenralWorld soon.