“Orättvist omdöme...”

Boka i förväg
Mer information
44,86 US$*
och över
Rundtur till Stora palatset och Wat Phra Kaeo i ...
Rankad som nr 6 av 613 saker att göra i Bangkok
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Avgift: Ja
Rekommenderad vistelselängd: <1 timme
Omdömet skrevs februari 5 2018 från mobil enhet

...kan tyckas och det beror inte på Grand Palace i sig utan på det enorma mängden besökare. Vi valde att inte gå in av den orsaken. Bara att titta in genom entrén fick oss att förstå att det inte skulle bli någon behållning i denna trängsel av människor (och deras paraplyer som solskydd). Vi valde att gå 500 meter till Chang pier för att åka ”kommunalt” på floden. Vi åkte till slutstationen, Oriental. 15 bath per person, en väldigt billig upplevelse även om det var trängsel och oväsen även på båten. Håll er i så ni inte får ett ofrivilligt dopp, det är inte trevligt.

Tack vastervik51

Omdömet skrevs februari 5 2018 från mobil enhet

Kungliga palatset måste ses om du är i Bangkok. Det finns guider att anlita vid entrén, det är något jag rekommenderar. Det ger en helt annan förståelse till alla fantastiska byggnader och skulpturer.

Tack Mariette V
Omdömet skrevs januari 22 2018

Ett måste besök om du är i Bangkok. Storslage imponerande och mycket vackert. Fantastisk Thailändsk historia

Tack Grassner
Omdömet skrevs januari 14 2018 från mobil enhet

Otroligt imponerande men mycket mycket folk på lördagen då vi var där. Benen och axlarna skall vara täckta. Köp en saron och linda som kjol finns flera försäljare på utsidan som vet om detta. Det finns också för 80 bath ett skynke med knytband att köpa vid entren samt byxor till män tror dom kostade 200 bath.

Tack asvanis
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs november 22 2017

Den här sevärdheten är väl något av ett måste i Bangkok men Grand Palace innehåller faktiskt mkt att se och är imponerande. Det går inget Skytrain i närheten. Om man inte vill ta taxi, så kan det vara trevligt att först ta Skytrain till hållplatsen "Saphan Taksin" och därifrån ta båt. Det går regelbundna linjer längs floden. Man måste skyla ben och armar men man kan låna kläder där och klä om. Det är oftast enormt varmt i Bangkok. Klär man på sig redan på hotellet så är enda alternativet en luftkonditionerad taxi fram och tillbaka. I området kring palatset finns det påstridiga och närmast auktoritära tuc--tuc-förare som försöker lura på turisterna dyra tjänster. Avböj bestämt. Kontrollera innan besöket att palatset är öppet. Det är ibland och ibland får enbart thailändare komma.

Tack Rune T

Resenärer som tittade på Kungliga palatset i Bangkok tittade också på

Besökt Kungliga palatset i Bangkok? Berätta vad du tyckte!