“Ett måste att se om du är i Bangkok”

Kungliga palatset i Bangkok
Information om sevärdheten
Avgift: Ja
Rekommenderad vistelselängd: <1 timme
Omdömet skrevs 5 februari 2018 från mobil enhet

Kungliga palatset måste ses om du är i Bangkok. Det finns guider att anlita vid entrén, det är något jag rekommenderar. Det ger en helt annan förståelse till alla fantastiska byggnader och skulpturer.

Tack Mariette V

Omdömet skrevs 22 januari 2018

Ett måste besök om du är i Bangkok. Storslage imponerande och mycket vackert. Fantastisk Thailändsk historia

Tack Grassner
Omdömet skrevs 14 januari 2018 från mobil enhet

Otroligt imponerande men mycket mycket folk på lördagen då vi var där. Benen och axlarna skall vara täckta. Köp en saron och linda som kjol finns flera försäljare på utsidan som vet om detta. Det finns också för 80 bath ett skynke med knytband att köpa vid entren samt byxor till män tror dom kostade 200 bath.

Tack asvanis
Omdömet skrevs 22 november 2017

Den här sevärdheten är väl något av ett måste i Bangkok men Grand Palace innehåller faktiskt mkt att se och är imponerande. Det går inget Skytrain i närheten. Om man inte vill ta taxi, så kan det vara trevligt att först ta Skytrain till hållplatsen "Saphan Taksin" och därifrån ta båt. Det går regelbundna linjer längs floden. Man måste skyla ben och armar men man kan låna kläder där och klä om. Det är oftast enormt varmt i Bangkok. Klär man på sig redan på hotellet så är enda alternativet en luftkonditionerad taxi fram och tillbaka. I området kring palatset finns det påstridiga och närmast auktoritära tuc--tuc-förare som försöker lura på turisterna dyra tjänster. Avböj bestämt. Kontrollera innan besöket att palatset är öppet. Det är ibland och ibland får enbart thailändare komma.

Tack Rune T
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 10 november 2017 från mobil enhet

Enorma folkmassor, trängsel och en titt från utanför. Jag ville bara komma ut från ďenna turistfälla. Vackra byggnader, men det här Bangkok gott om. Inget som jag skulle lägga på topplistan för ett besök.

Tack per B

Resenärer som tittade på Kungliga palatset i Bangkok tittade också på

Besökt Kungliga palatset i Bangkok? Berätta vad du tyckte!