“Amazing”

Boka i förväg
Mer information
43,84 US$*
och över
Rundtur till Stora palatset och Wat Phra Kaeo i ...
Rankad som nr 6 av 616 saker att göra i Bangkok
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Avgift: Ja
Rekommenderad vistelselängd: <1 timme
Omdömet skrevs 22 januari 2018

Ett måste besök om du är i Bangkok. Storslage imponerande och mycket vackert. Fantastisk Thailändsk historia

Tack Grassner

Omdömet skrevs 14 januari 2018 från mobil enhet

Otroligt imponerande men mycket mycket folk på lördagen då vi var där. Benen och axlarna skall vara täckta. Köp en saron och linda som kjol finns flera försäljare på utsidan som vet om detta. Det finns också för 80 bath ett skynke med knytband att köpa vid entren samt byxor till män tror dom kostade 200 bath.

Tack asvanis
Omdömet skrevs 22 november 2017

Den här sevärdheten är väl något av ett måste i Bangkok men Grand Palace innehåller faktiskt mkt att se och är imponerande. Det går inget Skytrain i närheten. Om man inte vill ta taxi, så kan det vara trevligt att först ta Skytrain till hållplatsen "Saphan Taksin" och därifrån ta båt. Det går regelbundna linjer längs floden. Man måste skyla ben och armar men man kan låna kläder där och klä om. Det är oftast enormt varmt i Bangkok. Klär man på sig redan på hotellet så är enda alternativet en luftkonditionerad taxi fram och tillbaka. I området kring palatset finns det påstridiga och närmast auktoritära tuc--tuc-förare som försöker lura på turisterna dyra tjänster. Avböj bestämt. Kontrollera innan besöket att palatset är öppet. Det är ibland och ibland får enbart thailändare komma.

Tack Rune T
Omdömet skrevs 10 november 2017 från mobil enhet

Enorma folkmassor, trängsel och en titt från utanför. Jag ville bara komma ut från ďenna turistfälla. Vackra byggnader, men det här Bangkok gott om. Inget som jag skulle lägga på topplistan för ett besök.

Tack per B
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 7 november 2017 från mobil enhet

Många fina tempel men det finns det på fler ställen. Själva palatshuset var inte så mycket att se om man inte vill gå på vapenmuseumet. Horder av turistgrupper som kommer i tåg och inte en avslappnande upplevelse. Jag tycker de andra områdena i närheten räcker bra och ger en bättre upplevelse.
Kom ihåg vid besök killar måste ha långbyxor, sarong funkar ej men elefantthaibyxor går bra. Tjejer måste ha riktig tshirt. Kostar 500B.
Vakter går runt i områdena och försöker lura bort en och säger att det är stängt. Lyssna ej men sök upp innan var entrén är. Finns bara en ingång.

Tack Sara A

Resenärer som tittade på Kungliga palatset i Bangkok tittade också på

Besökt Kungliga palatset i Bangkok? Berätta vad du tyckte!