“Värt ett besök”

Boka i förväg
Mer information
70,90 US$*
och över
Dagstur från Bangkok till templen i Ayutthaya ...
Rankad som nr 4 av 567 saker att göra i Bangkok
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Rekommenderad vistelselängd: Mer än 3 timmar
Praktisk information: Aktiviteter för större barn
Omdömet skrevs 2 juni 2018 från mobil enhet

Mäktig byggnad väl värt ett besök. Mycket varmt så sval klädsel rekommenderas. Dock krävs respektfull klädsel där axlar och ben inte syns. Det går att hyra sarong. Kostnad 50 baht. Man tar sig enkelt dit med flodbåten.

Tack pinkygirl2015

Omdömet skrevs 13 april 2018 från mobil enhet

Gryningstemplet är en härlig byggnad som för något år sedan genomgått en stor renovering och är ett landmärke i Staden så är väl värt ett besök, i området samt på andra sidan floden ligger många nya härliga restauranger där man kan sitta och se solnedgången över templet.

Tack matts1965
Omdömet skrevs 9 april 2018

Vi åkte till Wat Arun med en flodbåt som vi beställde till oss själva. Trevlig färd på floden. Vackert tempel, mycket turister. Man får hyra en sarong om man inte har en med.

Tack Osteraker
Omdömet skrevs 24 januari 2018 från mobil enhet

Precis vid floden, så perfekt att åka båt för en liten peng, betalade bara 4 baht, så inte ens 1kr att åka båten över! Fascinerade hur det är byggt! Litet område, går fort att se allt!

Tack Clara S
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 10 januari 2018 från mobil enhet

Sevärt tempel. Var dock mycket folk eftersom vi verkade komma samtidig som flera stora turistgrupper.
Båt från andra sidan floden var ett billigt sätt att ta sig till Wat Arun.

Tack Camilla L

Resenärer som tittade på Gryningstemplet (Wat Arun) tittade också på

Besökt Gryningstemplet (Wat Arun)? Berätta vad du tyckte!