“Häftigt tempel!”

Boka i förväg
Mer information
59,60 US$*
och över
Dagstur från Bangkok till templen i Ayutthaya ...
Rankad som nr 4 av 585 saker att göra i Bangkok
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Rekommenderad vistelselängd: Mer än 3 timmar
Praktisk information: Aktiviteter för större barn
Omdömet skrevs 24 januari 2018 från mobil enhet

Precis vid floden, så perfekt att åka båt för en liten peng, betalade bara 4 baht, så inte ens 1kr att åka båten över! Fascinerade hur det är byggt! Litet område, går fort att se allt!

Tack Clara S

Omdömet skrevs 10 januari 2018 från mobil enhet

Sevärt tempel. Var dock mycket folk eftersom vi verkade komma samtidig som flera stora turistgrupper.
Båt från andra sidan floden var ett billigt sätt att ta sig till Wat Arun.

Tack Camilla L
Omdömet skrevs 30 december 2017 från mobil enhet

Mäktigt att se från längre håll. På natten lyser den i guld. 50 baht inträde är väl värt besöket. Ta dig hit med båt över kanalen för 4 baht.

1  Tack 245mrd
Omdömet skrevs 28 december 2017 från mobil enhet

Många vackra byggnader, de flesta dekorerade med kinesisk porslin, en gång ballast på fraktbåtar. Massor med detaljer att upptäcka. Väl underhållet.

Tack torstenl723
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 8 november 2017

Hela området är intressant att titta på. Nu kunde man inte gå upp för trapporna i det stora "tornet" för att det pågår en omfattande renovering. Var på guidad tur och det borde man sagt innan att det pågår renovering, så hade vi inte gjort denna utfärd nu, så det var en liten besvikelse. Återkommer säkert någon gång när det är renoverat och klart. Rekommenderar inte att besöka när renoveringsarbetet fortgår.

Tack Eje B

Resenärer som tittade på Gryningstemplet (Wat Arun) tittade också på

Besökt Gryningstemplet (Wat Arun)? Berätta vad du tyckte!