“Fascinerande vitt tempel”

Boka i förväg
Mer information
71,07 US$*
och över
Dagstur från Bangkok till templen i Ayutthaya ...
Rankad som nr 4 av 567 saker att göra i Bangkok
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Rekommenderad vistelselängd: Mer än 3 timmar
Praktisk information: Aktiviteter för större barn
Omdömet skrevs 28 december 2017 från mobil enhet

Många vackra byggnader, de flesta dekorerade med kinesisk porslin, en gång ballast på fraktbåtar. Massor med detaljer att upptäcka. Väl underhållet.

Tack Torsten L

Omdömet skrevs 8 november 2017

Hela området är intressant att titta på. Nu kunde man inte gå upp för trapporna i det stora "tornet" för att det pågår en omfattande renovering. Var på guidad tur och det borde man sagt innan att det pågår renovering, så hade vi inte gjort denna utfärd nu, så det var en liten besvikelse. Återkommer säkert någon gång när det är renoverat och klart. Rekommenderar inte att besöka när renoveringsarbetet fortgår.

Tack Eje B
Omdömet skrevs 25 oktober 2017 från mobil enhet

Man måste ta sig dit.
Stå nedanför och titta upp mot detta gigantiska ”torn”

Coolt !!

Alla detaljer, hela byggnaden, allt allt allt är bara häftigt.

Tack Christian P
Omdömet skrevs 10 augusti 2017

Intressant ställe för stora och små. Ta flodbussen hit och kombinera med Wat Pho en flodöverfart bort, kostar bara ett par kronor att åka över. Finns små matstånd överallt, toaletterna ok. Tyvärr var det byggnadsställningar pga renovering när vi var där så vi kunde inte gå längst upp.

Tack Linda K
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 24 februari 2017

Intressant tempel att besöka samt kunna gå upp för de oerhört brandta trapporna som mer kan liknas vid en stege.

Tack Marko V

Resenärer som tittade på Gryningstemplet (Wat Arun) tittade också på

Besökt Gryningstemplet (Wat Arun)? Berätta vad du tyckte!