Omdömet skrevs 7 januari 2017

Rest mycket och har dessutom jobbat i hotell- och restaurangbranschen i nästan 20 år.. Detta är by far det bästa hotell jag bott på!
Vi bodde två nätter denna gång och detta var vårt fjärde besök på Peninsula Bangkok, samma unika service levereras varje gång!

Det som gör Peninsula så bra och unikt är att alla anställda på alla avdelningar ger samma äkta och naturliga service.
Visst kan man få vänta lite på service i restaurangen/baren vid vattnet men när servisen väl kommer glömmer man fort bort den väntan..

Har du eller får du möjlighet, bo här!!

// P

Datum för vistelsen: januari 2017
Tack 355pernillal
Omdömet skrevs 12 december 2016

Utmärkt 3 nätters vistelse på the Peninsula Bangkok. Våra rum var högst opp med fantastisk utsikt över floden och staden. anbefaller restaurangen för frukost, lunch eller middag (spektakulärt buffé eller en la carte) topp;) personal kommer ihåg ditt namn och man känner sig som det lyx människan man är om man nu bor här. klassiskt hotell inredning med allt av det man kan önska sig. speciellt den lotta båtresan över floden tycker jag mycket om. dagen startar liksom med ett litet äventyr.

Datum för vistelsen: februari 2016
Tack Jimmy W
Omdömet skrevs 10 april 2016 från mobil enhet

Vi bokade rum via hotels.com med en extrasäng. Hotellet krävde att vi uppgraderade till svit då sängen inte skulle få plats. Hotellet är lyxigt men dyrt i förhållande till andra närliggande lyxhotell t ex Shangri-La och Lebua. Poolområdet är mycket fint och servicen utmärkt. Nästa gång väljer jag dock ett annat hotell och spar tusenlappar.

Datum för vistelsen: oktober 2015
Tack Z0rr0w
Omdömet skrevs 4 december 2015 från mobil enhet

Vilket underbart hotell. Vi fick kanon bra erbjudande via trip Advisor att boka rum här 2 nätter. Skönaste sängen med dom mysigaste kuddarna. Super trevlig personal. Lyx på det mesta och bästa. Frukost buffén är helt underbar. Dock ingår inte den alltid i priset och den kostar typ 25$/pers. Lite väl dyrt kan tyckas. :) poolen är fin. Det finns båtar som tar en över floden när ni vill. Till 3 olika platser. Bara att välja. :)

Datum för vistelsen: november 2015
Tack RickardE87
Omdömet skrevs 17 januari 2015 från mobil enhet

Bodde tre nätter på det här hotellet och hade gärna stannat längre. Rummet var stort med fantastisk utsikt och ett stort badrum. Härligt poolområde nära floden och flera mycket bra restauranger i hotellområdet. Hotellet har närmare 400 rum men känslan är lugn och harmonisk. Det är ingen trängsel vid poolen eller frukostbuffen. Vi reste med tre barn i åldrarna 1, 3 och 8 och det fungerade mycket bra.

Hotellet ligger på andra sidan floden och för att ta sig till skytrain tar man hotellets egen båt till närmaste station. Det hela fungerar mycket bra och hotellets båtar finns alltid redo. Det tar ca 5 min över floden.

Hotellet har fantastisk och personlig service som är genomgående i hela vistelsen. Ett hotell som motsvarar sina 5 stjärnor och som levererar en härlig och lyxig upplevelse.

Datum för vistelsen: januari 2015
1  Tack Deohny