Omdömet skrevs 27 februari 2018

Ett fantastiskt fint hotell för att ligga mitt i storstaden Bangkok! Precis vid floden, med en båthållsplats precis utanför som tar dig direkt till palatsen längre norrut och de vackra templen. God fin frukost och väldigt trevlig personal! Firade jul här och saknade ingenting.

Datum för vistelsen: december 2017
Tack EmmaHerbertsson
GMRosh, General Manager på Royal Orchid Sheraton Hotel & Towers, svarade på det här omdömetSvarade 2 mars 2018

Dear EmmaHerbertsson,

Thanks for choosing Royal Orchid Sheraton for your stay over Christmas. I’m glad you had a good time exploring Bangkok and the Chao Phraya riverside and hope we will see you again for another holiday.

Sincerely yours,
Michael Schlueter
General Manager

Omdömet skrevs 20 januari 2018 från mobil enhet

Ett mycket bra Hotel med utmärkt service. Hade förväxlat en väska på flygplatsen. Inom en timma och med conciergens ”kontakter” - ringde rätt hjälp direkt! Fixade taxi som han instruerade. Allt med ett leende och en bugning...
Skådespelet på floden är alltid lika fascinerande! Kolla nätet för bra pris.

Datum för vistelsen: november 2017
Tack Kjell S
GMRosh, General Manager på Royal Orchid Sheraton Hotel & Towers, svarade på det här omdömetSvarade 24 januari 2018

Dear Kjell S,

Thank you for letting us know you had such a good stay. I’m sorry to hear there was a mishap with your luggage at the airport, but it’s good to know our Concierge was able to help you out. I’m happy you enjoyed the service provided by my team and you are so right, our views of the river are fascinating. We are very lucky that all of our rooms enjoy that same unobstructed outlook. Thanks again for taking the time to share this review and I look forward to your next visit to Bangkok.

Sincerely yours,
Michael Schlueter
General Manager

Omdömet skrevs 25 september 2017

Hotellet ha ett fantastiskt läge precis vid floden. Med hotellets egen shuttle boat, som dessutom är väldigt mysig, tar man sig snabbt till Saphan Taksin skytrain stationen, där det dessutom finns några trevliga restauranger och ett litet köpcenter (Robinson). Bredvid hotellet ligger dessutom ett annat litet köpcenter (River City) med restauranger, 7-11, etc.

När vi checkade in var mannen som tog emot oss i receptionen lite väl säljande på ett opassande sätt. Han ville verkligen att vi skulle uppgradera till Club Room och gjorde dessutom några smått oärliga prisjämförelser (jämförde priset på vårt rum med frukost med skatt och på Club Room utan skatt. Skatten är drygt 20 % plus så då lät det bra om man inte var insatt). Vi hade redan några restaurangbesök inbokade och kände inte att vi hade behov av Club Room denna vistelsen.

Rummen är helt ok, bra i storlek och med en fantastisk utsikt över floden. Frukosten har ett stort utbud men skulle behöva bli bättre i kvalitet.

Det mest positiva med hotellet är trädgården med tennisbana, mysig pool och påfåglar. Vill man ha en mer stilren pool finns även det en våning ovanför floden. Hotellets gym är även det bra och det är alltid gott om plats.

Datum för vistelsen: februari 2017
Tack suntrip62
Omdömet skrevs 16 februari 2017

Det jag kommer ihåg mest från detta hotellet är den otroliga frukostbuffen. Här finns allt man kan önska från de flesta världsdelar.
Rummen håller hög standard med fin utsikt över floden och Bangkok.
Servicen håller hög klass.

Rumstips: Ett rum högt upp är att föredra. Flodbåtarna kan spela hög musik, fast de håller inte på så sent på kvällarna.
Datum för vistelsen: november 2016
Tack Marko V
Omdömet skrevs 3 december 2016

Jag har bott i hotellet för 12 år sedan och nu på december 2016. Den ligger fint vid älven och nära centrum. Många massageställe nära liksom River city Man kan växla pengar i River city. Jag tycker att detta hotell är helt ok. Frukost bra också.

Rumstips: kan komma på denna hotell.
Datum för vistelsen: december 2016
Tack Pratbubbla