Omdömet skrevs 19 december 2018 från mobil enhet

Vilket superb boende. Här tänker man verkligen hospitality. Rummet var välstädat och sängen var bra. Väldigt nöjd med clubförmånen med tidig incheckning kostnadsfritt vilket flera andra hotell tar betalt för. Hit åker jag definitivt igen!

Datum för vistelsen: december 2018
Restyp: Reste ensam
Tack Daniel_bylle
TheAETASManagement, Executive Assistant Manager på AETAS lumpini, svarade på det här omdömetSvarade 20 december 2018

Dear Value Guest Daniel_bylle,

Thank you for taking the time to review your stay at the AETAS lumpini .

I am delighted you think we are a great hotel & that our services met your expectations.

Please do let us know when your travels bring you back this way again as we look forward to welcoming you back to another memorable stay with us

Omdömet skrevs 23 maj 2018

Jag tänkte flytta runt och bo på olika platser i bangkok. Men detta hotellet håller hög kvalité.
Personalen i frontdesk är oerhört trevliga.
Rummen är moderna och utsikten är fantastisk.
Bodde först i Premier Suite. Oerhört bra rum.
Bokade sen ett Delux rum, för att sedan förlänga det. När jag förlängde min vistelse blev jag uppgraderad till en Junior Suite. Bra Service !
Tackvare detta har jag nu avbokat andra hotell till min nästa vistelse i december. Och kommer därför bo på Aetas igen.

Rumstips: Hörnsviterna har fantastisk utsikt. Rummet är hyfsat ljudisolerade. Välj rum längst ifrån gatan
Datum för vistelsen: maj 2018
  • Restyp: Reste ensam
Tack Xantage
TheAETASManagement, Executive Assistant Manager på AETAS lumpini, svarade på det här omdömetSvarade 24 maj 2018

Dear Value Guest Xantage,

Thank you very much for taking the time to review our excellent experiences of your stay at AETAS lumpini.
We are truly happy to hear that you enjoyed and liked our room and amenities.

Guest satisfaction is our number one goal and our team members would be glad to read your review.
We thank you very much for your patronage and we are always pleased to be your second home when you're at the area.

Omdömet skrevs 11 november 2017 från mobil enhet

Bodde två nätter på detta, enligt Secret Escapes, femstjärniga hotell. Bra service och bra läge med mycket kort avstånd till tunnelbana. Rummen var stora men städningen var så där. Fläckar på golv och dörrar, hårstrån i badkaret gör att jag inte tycker det håller toppklass. Poolområdet var en katastrof, endast två solsängar som ej var under tak. Halva poolen låg under tak. Akustiken gjorde att man inte kunde sitta där när andra skrek och stojade.
Priset gör dock att det blir en fyra.

Datum för vistelsen: november 2017
Tack 190kajsap
TheAETASManagement, Executive Assistant Manager på AETAS lumpini, svarade på det här omdömetSvarade 13 november 2017

Dear Value Guest Kajsa P,

Thank you so much for taking the time to write a review about our hotel and sharing your experience with us at AETAS lumpini.

We share your remarks to the team and as your satisfaction is our daily motivation we will work harder on those points. We hope to have another chance to welcome you and show you our excellence.

We hope that we will have another opportunity to welcome you back at AETAS lumpini in the nearest of future.

Omdömet skrevs 13 september 2017

Hotellet ligger lugnt till intill Lumpini park strax före infarten mot Sathon road och på gångavstånd från Silom (ca 15 minuter).

När man kommer till hotellet får man genast hjälp med sitt bagage. Lobbyn är modern, ljus och trevlig och av mellan storlek. Personalen i receptionen och vid entrén är glada och trevliga.

Eftersom jag bokat Club rum med tillgång till lounge så erbjuder man tidigt incheckning om det finns möjlighet (ska prioriteras) och sen utcheckning. Eftersom jag ankom tidigt och mitt rum inte riktigt var klart blev jag visad upp till loungen som ligger längst upp. Hiss till högsta våningen och sedan till fots 1 trappa. I loungen blev jag erbjuden något att dricka.

Loungen är trevlig, modern, mer elegant än ett café (som nu många lounger börjar likna) men heller inte lyxig i form av ombonade möbler, stora fåtöljer. Det finns även en terrass man kan gå ut på, fina toaletter samt ett mindre utrymme i ett separat rum med mjuka soffor. I det större rummet där serveringen sker är det bord och stolar.

I loungen erbjuds man kaffe, te och läsk hela dagen. Under eftermiddagen serveras även bakelser (afternoon tea). 2 timmar under kvällen erbjuds man vin och drinkar samt tilltugg i form av enklare smörgåsar, asiatiska smårätter. Vinglasen är kylda vilket man ska ha beröm för! Loungen har under mina besök aldrig varit fullsatt och drinkar, dryck serveras vid bordet. De som jobbar i loungen är mycket serviceinriktade.
Eftersom jag besökt många olika lounger så håller denna bra klass även om man inte når upp till de bästa och inte erbjuder någon varm europeisk mat.

Rekommenderar att man bokar club rum eftersom lounge då ingår och så mycket mer för en mindre kostnad (prisvärt). Minibaren på rummet ingår samt tvätt av plagg (obs att det kan vara svårt med att lämna tvätt i tid om man bara bor en natt) samt att inte glömma tidig eller sen incheckning vilket kan var värt mycket om man har ett sent avgående flyg.

Jag hade bokat en ett deluxe club rum. Innanför dörren finns en yta att lägga upp resväska. Sedan två väl tilltagna garderober där även kassaskåp finns (avgiftsfritt). Minibar med ishink och finare glas. Bra tyst aircondition som man styr från en panel närmast sängen där man även kontrollerar lampor samt om man vill ha städning eller stör ej.

Ett medelstort badrum som har både badkar och duschhörna. Duschkräm erbjuds i en förpackning på väggen medan mindre handtvål finns samt vissa toalettartiklar. Duschhörnan har glas in mot rummet men en gardin går att fälla ned för att förhindra insyn.

Rummen är trevliga, fräscha, moderna och består antingen av två sängar eller en dubbelsäng. På varje sida finns ett större sängbord. Mindre typ av soffa samt rejält skrivbord med stol. Platt-tv. Det enda som jag kan anmärka på var att en av sänglamporna hade hål i skärmen och borde bytas ut.

Restaurangen som ligger någon våning ovanför lobbyn är trevlig och erbjuder bra priser på mat. Servicen är utmärkt!

Jag har bott på många olika hotell i Bangkok och bott just på detta hotell flera gånger.
Det är inte riktigt 5 stjärnigt men 4,5. Trevlig personal, rent, inget speciellt att anmärka på och framför allt prisvärt. Gayvänligt! Behöver man något som is eller annat så är det bara att ringa och man erbjuds alltid snabb service. Hit återvänder jag igen. Rekommenderas! Kedjan har också ett hotell som heter Aetas Bangkok. Där är rummen slitna utan jag rekommenderar Lumpini.

Rumstips: Boka Club rum med access till Club loungen!
Datum för vistelsen: augusti 2017
  • Restyp: Reste ensam
Tack Jorgen_Pitea
TheAETASManagement, Executive Assistant Manager på AETAS lumpini, svarade på det här omdömetSvarade 14 september 2017

Dear Value Guest Jorgen_Pitea,

It is through feedback such as yours that we are able to improve the quality of our services to better meet the needs of our guests.
I am happy to read that you had a great time with us. Especially, we are glad to read that with Executive Club Lounge benefit proved most comfortable to you staying at AETAS lumpini. It is such a pleasure for our staff to see that one of the guests had taken a notice of the things we do.
We look forward to welcoming you on your next visit to AETAS lumpini in the near future.

Omdömet skrevs 20 januari 2017 från mobil enhet

Trivsamt hotell med centralt läge. 1 tunnelbanestation från shopping o matmarknad. Trevlig personal. Ordning o reda Rekomenderas. Hit åker vi gärna igen. Tyvärr var poolen under reparation. Mycket god frukost

Datum för vistelsen: januari 2017
Tack tomasj256
TheAETASManagement, Executive Assistant Manager på AETAS lumpini, svarade på det här omdömetSvarade 21 januari 2017

Dear Value Guest Tomas J,

We are delighted to read that you enjoyed your stay and thank you so much for taking the time to write such great things about your experience with us at AETAS lumpini.
We appreciated your comments on our breakfast and hotel location in which it is second to none.
We thank you very much for your patronage and we hope to have the pleasure of welcoming you again soon in AETAS lumpini.