Omdömet skrevs 2 september 2015

Vi var här dock juli 2013

Bra läge nära Skytrain så man kan ta sig överallt

Rummen är gigantiska vårt rum var omkring ca 60 kvm med eget vardagsrum och lyxig inredning.

Allt från pollen, rummen, restaurangen håller enormt hög standard. Överväger att bo här nu i vinter igen men kommer troligtvis prova något annat bara för uppleva något nytt.

Otroligt serviceinriktad personal på hela hotellet.

• Bodde här: juli 2015, reste som ett par
1  Tack Andreas122345
Omdömet skrevs 22 januari 2015

Bodde på sivatel 4 nätter och sov som en prinsessa.
Frukosten är ok, inget fancy men ok.
Trevlig, hjälpsam personal.
Minuset är poolen som nästan aldrig får sol.
Plusset är rent gym, rent stort rum.
Ät dock inte på hotellet.
Gå ner på Central Embassy, i källaren har de en härlig ny matmarkad, Eathai. Där får du väldigt bra mat!!! Kan tänka mig att återkomma till hotellet.

• Bodde här: januari 2015
1  Tack AmandaOjohan
ApichanS, General Manager på Sivatel Bangkok, svarade på det här omdömetSvarade 4 februari 2015

Dear AmandaOjohan

Thank you very much for leaving us a review! We really appreciate hearing about your experience and are constantly working hard to see where we can improve. We are very glad to hear that you enjoyed your stay and are happy to report that the winter months are over and the sun is now shining directly on the pool for almost all afternoon once again! We would be honored to have a chance to welcome you back soon!

With warmest regards,
Apichan Sivayathorn
General Manager

Omdömet skrevs 10 januari 2015

3,5 i betyg kanske hade varit mer rättvist. Läget är perfekt bara någraminuter från skytrain. Rummen är kanon vi bodde i en etagesvit nr 2050 här finns inte mer att önska, sovkvaliten är perfekt och det är rent o snyggt sviterna ligger på 26-27e våningen. Balkongen är verkligen ett plus! Frukosten är kanon, bra service och stort utbud. Gymmet är bra fullt tillräckligt för en veckas träning, dessutom nära till Lumpini-Park där man kan sköta joggingrundan i härlig miljö. Minus sidan då, Ett poolområde som ofta inte solen når till, väldigt mycket flugor är det dessutom här, vi nämnde detta till personalen men dom viftade bara bort synpunkten. Detta gjorde också att det var svårt att äta frukost utomhus, vi föredrog att äta inomhus. Prisnivån på restaurangen är enligt mig alldeles för hög, om amn jämför priser på liknande hotell i Bangkok så är dom mycket höga. 2 glas mineralvatten 280 bath bar för att nämna ngt. Vi valde att gå till andra hotel för mat när vi ville äta lite bättre så stort minus till restaurangen och dess priser. Lobbykänslan lobbyn ligger på 17e våningen och här finns ingen klassisk lobbykänsla fritt kaffe men det får inte medtagas därifrån lite känns det som dom bara vill tjäna pengar på restaurangen där som sagt priserna är alldeles för höga. Så tyvärr tror jag inte vi stannar på Sivatel nästa gång, det finns alternativ som håller lika hög klass och har bättre faciliteter. Personalen är dock värda att nämna, dom är hela tiden vänliga och hjälpsamma. Wifi är gratis och fungerar bra.

• Bodde här: januari 2015, reste med familjen
Tack wolfkalmar
ApichanS, General Manager på Sivatel Bangkok, svarade på det här omdömetSvarade 30 januari 2015

Dear wolfkalmar

Thank you very much for taking the time to write us such a detailed review! We are glad to hear that overall you enjoyed your visit. Our team of staff was very pleased to learn that you were happy with their service and will work hard to maintain the standards. We understand that our poolside restaurant The Porch might be a little pricey, but we can promise you that it is because our chef selects only the best ingredients and the dishes are prepared to a very vigorous standard! For a more casual option, there is also Cafe Jardin on the ground floor with lots of local and international selections. We would be honored if you would give it a try next time you are around!

Thank you again for your review and we hope to see you again!

With kindest regards,
Apichan Sivayathorn
General Manager

Omdömet skrevs 9 oktober 2014 från mobil enhet

Vi bodde 1 natt på detta hotell i en svit. Personalen är jättetrevlig, poolen och utsikten är fantastisk. Frukosten högsta betyg. Läget är bra om man är ute efter shopping. Vi tog en promenad till MBK. Rent och fräscht hotell. Vi kommer gärna tillbaka.

Bodde här: oktober 2014
Tack Anna B
Omdömet skrevs 20 september 2013

Bodde på detta hotell i augusti och det var fantastiskt. Mycket bra och snabb service av vänlig och hjälpsam personal. Fast vi kom alldeles för tidigt på morgonen till Bangkok ordnade personalen fram vårat rum till kl 11. Under tiden kunde vi sitta och äta frukost och därefter slappa vid poolen. Vi var 2 vuxna som reste med "barn" 15 och 22 år och vi hade 2 sovrum, 2 badrum, walkin closet samt vardagsrum i vår svit. Detta till ett mycket facilt pris. Toppmodernt med 3 st internet tv apparater (Apple). Nära till BTS-stationen Ploenchit, men vi promenerade också en hel del bl a bort till MBK och Pratunam Market. Ett plus till var att det gick att få frukost ordnad a la take away när vi skulle iväg tidigt på morgonen. Kommer definitivt att återvända till detta hotell igen vid nästa Bangkokvistelse!

• Bodde här: augusti 2013, reste med familjen
1  Tack Ulla L