“Härlig upplevelse och underbart vackert”

Ganga Talao - Grand Bassin
Boka i förväg
Mer information
81,57 US$*
och över
Delfiner och vulkaniska underverk dagstur
Rankad som nr 42 av 225 saker att göra i Mauritius
Omdömet skrevs 31 mars 2018 från mobil enhet

Förra söndagen tog jag mig från Grand Baie till Grand Bassin/Ganga Talao och den heliga sjön som sägs ha förbindelse med floden Ganges. Jag tog expressbussen till Port Louis och sen nästa expressbuss vidare till Curepipe och därifrån taxi den sista sträckan då det inte gick bussar dit. De olika templen, sjön, gudastatyerna, stämningen, folket, miljön och lukterna var fantastiskt. Rekommenderar er varmt att besöka denna plats!

Tack Pernilla A

Omdömet skrevs 16 mars 2018 från mobil enhet

Åkte bla till den heliga sjön. Det var ett Hindutempel som vi var in i. Mycket människor där turister även bedjande hinduer.

Tack Lena L
Omdömet skrevs 1 april 2017

Inte ett måste att se men värt ett besök om man ändå är i närheten. Mest imponerande är den enorma statyn av guden Shiva. Själva tempelområdet omkring sjön hade jag nog väntat mig mer av, känns litet slitet med flagnad färg och det finns betydligt mer imponerande indiska tempel på andra håll i världen. Men läget är vackert i de gröna, tropiska omgivningarna.

Tack BengtH14
Omdömet skrevs 15 februari 2017

Detta är en helig plats för öns hinduiska befolkning och en stor pilgrimsort vilken besöks under en högtid som infaller Februari/Mars. Redan på vägen upp mot templet så lägger man märke till den enorma statyn av Shiva som reser sig högt över träden, den lär vara 33 meter hög. Det finns ett tempel vid en sjö och i vattnet står statyer av de olika gudarna. Befolkningen kommer dit för bön och offer.
Du är välkommen att besöka templet, bara du ser till att ta av dig skorna innan du går in i den heliga byggnaden. Tempelherrarna ger dig sin välsignelse med ett märke i pannan och välkomnar dig in.

Tack Mats K
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 5 december 2015 från mobil enhet

Vi besökte templet på vår södra trip och för en hindu ska man åka hit och för oss andra är det också intressant men det går att åka förbi.

Tack Bengt J

Resenärer som tittade på Ganga Talao - Grand Bassin tittade också på

Le Morne, Riviere Noire District

Besökt Ganga Talao - Grand Bassin? Berätta vad du tyckte!