Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
Johan M

En oas mitt i bruset

Omdöme om Riad Kheirredine
5,0 av 5 bubblorOmdömet skrevs 21 dec. 2019
Ett fantastiskt hotell med den bästa tänkbara servicen. Mat i toppklass, härliga rum, en takterrass med utsikt över Atlasbergen och den afrikanska solnedgången.

Personalen kunde hjälpa till med allt möjligt, de ordnade med bokning av bord, taxi, guider och annat stort och smått...
Datum för vistelsen: november 2019
5,0 av 5 bubblorRum
5,0 av 5 bubblorService
5,0 av 5 bubblorSovkvalitet
Ser du något problem med det här omdömet?
994 kr
19.6 km från Riad Kheirredine
Restaurang
Visa fler hotell i Marrakech
Omdömet skrevs 28 februari 2018 från mobil enhet

Den här lilla riaden ligger gömd i norra delen av Medinan och det är en lugn, mysig och oerhört smakfullt inredd oas. Personalen är fantastisk, trevliga, hjälpsamma och serviceminded. Rummen är rena, snygga och tysta. Färsk frukt och vatten fylls kontinuerligt på. Takterassen är jättemysig och alla gäster kan få en egen vrå att koppla av i. Spa’et var underbart-skrub och en massage som varmt rekommenderas. Maten är god och vi provade både lunch på takterassen och middag framför den sprakande brasan. Vi kommer tillbaka redan i höst, bättre ställe finns knappt!

Datum för vistelsen: februari 2018
2  Tack charlottap829
Omdömet skrevs 19 november 2017

Vi bodde här 3 nätter. Det är en mycket vacker och välskött riad. Service och omtanke om dig som gäst är helt fantastisk. Här trivdes jag verkligen och skulle gärna återkomma. Personalen på riaden hjälpte oss hyra lokal guide under en fm i medinan vilket jag verkligen rekommenderar.

Datum för vistelsen: november 2017
Tack W8488EYmonicar
Omdömet skrevs 26 februari 2017

Vi besökte Marrakech under en vecka och bodde hela tiden på Riad Kheirredine.
Några dagar före avresan kontaktade personalen oss för att höra sig för om transport från flygplats till riaden. Det bokade vi, samt middag vid ankomst. Det fungerade utmärkt och personal, med kärra till bagaget, hämtade upp oss vid taxin. Efter en kortare vandring i Marrakech-labyrint öppnades en dörr i en fasad och vi fick kliva in i en annan värld. En värld av växter, draperier, porlande vatten, mjuk musik, rökelse och vänliga människor. Vi bodde i Vanille-rummet, inrett i vitt och svart och orientaliskt. Fräscht. Personalen är mycket hjälpsamma och trevliga, utan att vara påträngande. De såg till att vi förstod kartan, gick med oss ner till torget tills vi hittade själva, bokade spa, bord på restauranger, hämtade oss är vi kom vilse och gav råd och bra information. En telefon, med förprogrammerade nummer, lånar de ut vid ankomst. Ta emot den. Den kommer att behövas. Riaden är lite av en labyrint, med trappor, prång och mysiga vrår. Frukosten är god och serveras där en vill. Tvätten tas om hand dagligen och återlämnas med ljuvlig doft. Vi åt och drack där mest varje dag under vår vistelse och det var mycket prisvärt. Så här efter några månader är det personalens fina förhållningssätt och den harmoniska och hemtrevlig miljön som lämnat spår.

Datum för vistelsen: november 2016
1  Tack Gabriella P
Omdömet skrevs 20 februari 2017 från mobil enhet

Riktigt bra ställe med service på toppnivå.
Bra mat och särskilt frukosten som man får serverad var man vill!
Provade även Spaat och tog massage vilket var helt ok. Även tvätt och strykning ingick i ett redan ganska lågt pris!
Enda minus var att de inte tog Amex.
Rekommenderar verkligen att åka hit!

Datum för vistelsen: februari 2017
Tack fstromgren
Omdömet skrevs 29 september 2016

Jag och min man bodde 7 nätter på Riad Kheirredine. Detta är den bästa hotellvistelsen vi någonsin har haft. Miljön, servicen, värmen och glädjen här är oslagbar. Hela riaden är fantastiskt vacker och personalen exceptionellt personlig och trevlig. Dom månar verkligen om att du ska få en riktigt bra tid i Marrakesh. Vi bodde i rummet Fleur Dórange och det var fantastiskt fint. Terassen, eller terasserna (för det finns många olika mysiga stället på taket) bjuder på fin utsikt, vackra solnedgångar och en perfekt plats för frukost och middagar.
Vi är så otroligt tacksamma att vi valde att bo på Riad Khierredine, inne i medinan, och inte på ett av det traditionella hotellen som ligger utanför. Det hade blivit en helt annan upplevelse. Tack till alla på Riad Khierredine som gjorde vår semester och vårt silverbröllop till ett oförglömligt minne!

Datum för vistelsen: september 2016
1  Tack Anette_Persson
riadkheirredine, Responsable relations clients på Riad Kheirredine, svarade på det här omdömetSvarade 3 februari 2018

Dear Valued Guest,

We would like to thank you for having taken the time to share your experience of Riad Kherredine with the Tripadvisor community.

We are really pleased to read your feedback. Positive remarks such as yours are most important and useful for us. They have been of course forwarded to all team members concerned.

We look forward to welcoming you again for your next trip in the Red City.

Best regards,
Riad Kheirredine Team