Vi stöder följande webbläsare:

“Tryggt hostal i en otrygg stad” 4 av 5 stjärnor
Omdöme om Quetzalroo

De bästa priserna för din vistelse
Ange datum för att hitta de bästa priserna
Incheckning dd/mm/yyyy Utcheckning dd/mm/yyyy
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
Spara
Quetzalroo sparades
Quetzalroo
6ta Avenida 7 - 84 zona 10, Guatemala City 10110 , Guatemala   |
Bekvämligheter
Rankad som nummer 1 av 38 temaboenden i Guatemala City
Äsperöd
1 omdöme
“Tryggt hostal i en otrygg stad”
4 av 5 stjärnor Omdömet skrevs januari 24 2012

Detta hostal är perfekt om man är på genomresa, vilket de flesta är i Guatemala City. Man får gratis skjuts till flygplatsen eller busstationen. Jag som fick mitt bankkort skimmat i Guatemala (använd inte bankomater på gatan i Guatemala!) fick hjälp av personalen. Någon följde med mig till en bank så att jag kunde ta ut pengar och känna mig trygg på väg tillbaka till hostalet. Personalen var väldigt hjälpsam på alla sätt.

• Bodde där i Januari 2012, reste ensam

Nivå Skribent
2 omdömen
common_n_hotel_reviews_1bd8 1 hjälpsamhetsröst
5 av 5 stjärnor Omdömet skrevs december 3 2011

Den främsta anledningen till att jag åkte till Guatemala City var för att jag, i Antigua, blivit bestulen på alla mina värdesaker, så som pass, dator, Visa-kort, mobil, körkort mm.
Jag behövde helt enkelt ta mig till svenska ambassaden för att ordna upp saker och ting!
När jag väl anlänt till ambassaden, och till att börja med fatt tag i lite cash, sa var det faktiskt dom som rekommenderade Quetzalroo. Dels för att det är beläget i ett av dom säkraste områdena (zona 10, i en stad där säkerheten annars är ett stort minus), dels för att det endast är en 10 minuters promenix från hostalet till ambassaden och dels för att det helt enkelt skulle vara ett riktigt bra hostal och dessutom ett av dom billigare inom storstadens gränser.
Personalen ar sköna, sympatiska och hjälpsamma lirare som besitter en stolthet som ser till att ta en annars ganska så tråkig stad till mycket högre nivåer!
Tveka inte att fråga om någonting, bara du visar respekt för ett bra hostal, och dom hjälper dig att se till att din tid i Guatemala blir sa bra som möjligt!
Hostalet har bl.a. gratis internet, softa-rum med tv och soffa och böcker, skön takterass och ingående frukost!
Dom hjälper dig mer an gärna att förklara vilka platser dom rekommenderar dig att besöka (både i stan och i resten av landet), erbjuder gratis rundturer i stan, kan ta med dig på kvällsmat pa en bra restaurang(Q25=ca21Sek) och mycket mer latjo prylar=)
I närheten finns även schyssta kafféer, köpcenter, billiga lunchrestauranger och ett krogområde.
Att jag sedan tvingades spendera nästan en vecka, i en stad jag annars hade velat stanna kanske en natt i, var ju såklart inte vad jag hade önskat. Men ska man krascha en natt eller två i Guatemala City sa rekommenderar jag starkt att man stannar pa Quetzalroo! Dessutom skjutsar dom dig gratis, oavsett tid, till flygplatsen 10 minuter därifran!

• Bodde där i November 2011, reste ensam
Till hjälp?
Tack Tor L
dd/mm/yyyy dd/mm/yyyy
Visa priser
Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Guatemala Cityhotell
Mercure Casa Veranda Guatemala
Nr 11 av 46 i Guatemala City
4.0 av 5 stjärnor 177 omdömen
Visa priser

Besökt Quetzalroo? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Quetzalroo

Rankad som nummer 1 av 38 temaboenden i Guatemala City
Prisklass (per natt):
Antal rum: 31
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med HostelWorld så att du tryggt kan boka med Quetzalroo. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?