“Disneyland - Två parker i ett”
Omdöme om Disneyland

Disneyland
Boka i förväg
Mer information
197,99 US$*
och över
Disneyland 1-dagars entré med transport från Los ...
Rankad som nr 2 av 127 saker att göra i Anaheim
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Avgift: Ja
Rekommenderad vistelselängd: Mer än 3 timmar
Praktisk information: Aktiviteter för större barn, Aktiviteter för små barn
Omdömet skrevs 11 januari 2017

Satt innan besöket och valde mellan de olika alternativen för biljetter. Park-Hopper eller One-Park-Per-Day. Vi blev rekommenderade en tvådagars Park-Hopper biljett av resebyrån.

Summeringen är att om det är första gången som man är där, så är det tveksamt om man hinner med att vara i båda parkerna samma dag, så då finns ingen anledning till en Park-Hopper biljett.

Vi hade planerat två dagar men valde att köpa en tredagars One-Park-Per-Day för då fick man en "Magic Morning". Det innebär att en dag av dessa tre får man gå in en timme innan parken öppnar, och det var verkligen guld värt att få chansen att åka de mest populära attraktionerna utan kö!

Så min rekommendation om man vill maxa sitt besök:
Dag 1: Disneyland Park. Reka vad ni gillar och kolla läget.
Dag 2: Disney California Adventure Park. Fokusera på "Kylarköping". Övrigt var det en ganska modest upplevelse.
Dag 3: Utnyttja din Magic Morning på Disneyland Park och se till att vara på plats 06:50 vid entrén.

3  Tack Anders S

Omdömet skrevs 1 januari 2017 från mobil enhet

En dröm gick i uppfyllelse när vi kom innanför grindarna. Ha bra skor för det blir mycket att gå. Bra med toaletter och drick möjligheter. Korta köer. Restaurang var dyra för lite och inte den bästa maten. Personalen jättetrevlig.

1  Tack Josefine P
Omdömet skrevs 12 december 2016

Vi tillbringade en dag i parken. Lite folk och korta köer, det berodde främst på att vårt besök ägde rum strax efter Halloween. Mellanperioden, när parken pyntas om från Halloween till julbelysning, är generellt sett lågsäsong vilket gör att köerna är kortare. Vi fick ut mycket av vår dagsvistelse.

2  Tack HankthetankSweden
Omdömet skrevs 8 juli 2016 från mobil enhet

Nöjesparken passar alla åldrar, det är inte bara Disneyfigurer. Många roligs och spännande åk attraktioner. Trots stort utbud så är det köer på de mest populära attraktionerna. Du behöver avsätta en heldag för detta.

Tack Mikael O
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 27 juni 2016

Varit på Disney i Orlando, Paris och Japan tidigare men detta blev nog min favorit. Orginalparken alltså. Utav de två är den helt magisk. Man kunde faktiskt näst intill känna Walts närvaro. Carlifornia Adventure kommer längre ner på skalan men orgi

1  Tack Bark78

Resenärer som tittade på Disneyland tittade också på

Anaheim, Orange County
Buena Park, Orange County

Besökt Disneyland? Berätta vad du tyckte!