“Bästa parken hitills”

Boka i förväg
Mer information
196,99 US$*
och över
Disneyland 1-Day Admission with Transport from ...
Rankad som nr 2 av 159 saker att göra i Anaheim
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Avgift: Ja
Rekommenderad vistelselängd: Mer än 3 timmar
Praktisk information: Aktiviteter för små barn, Aktiviteter för större barn
Omdömet skrevs 27 juni 2016

Varit på Disney i Orlando, Paris och Japan tidigare men detta blev nog min favorit. Orginalparken alltså. Utav de två är den helt magisk. Man kunde faktiskt näst intill känna Walts närvaro. Carlifornia Adventure kommer längre ner på skalan men orgi

1  Tack Bark78

Omdömet skrevs 17 juni 2016 från mobil enhet

Det spelar ingen till hur gammal man är eller om man varit på annan Disney resort, det är alltid värt ett besök. Köerna är dock ofta väldigt långa

Tack Stefan F
Omdömet skrevs 16 juni 2016

Disneyland är ett fantastiskt resmål för gammal och ung. Vi är en familj som besökte parken i juni 2016. Vi har tidigare besökt Disneys parker i Florida och Hong Kong, så vi visste vad som väntade oss.

Om Du kommer tidigt och stannar hela dagen, så hinner man med hela parken på en dag. Under högsäsong får man vara beredd på att köa, och att hoppa över vissa mindre intressanta attraktioner. Ett tips är att inte hetsa upp sig utan redan från början ha med sig ett stort mått tålamod. Stress kan lätt förstöra upplevelsen.

Mat och dryck är ganska dyrt. Det är tillåtet att ha med sig egen förtäring, om man vill snåla in något på utgifterna.

Tack Lufthansa_A380
Omdömet skrevs 1 maj 2016

En (något) yngre släkting tyckte att ett besök var ett måste innan han flyttade hem från Kalifornien. Vi beslöt att hänga på utan alltför stora förväntningar.
Vi blev inte det minsta besvikna. Utomordentligt välgjort och välskött. Attraktioner för alla smaker, parader och ett fantastiskt kvällsfyrverkeri.
Bäst: Star Tours, en ren njutning
Space Mountain var kanske lite för häftig för en pensionär, men kul att ha i bältet!

Tack Hal049
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 1 november 2015

Här finns något att göra för alla. Rent och snyggt. Priserna inne i parken är väl lite över men det är väl något man får räkna med. Men 95 dollar i inträde är lite väl häftigt. Köp gärna biljetter innan (på nätet) så blir det lite billigare.

1  Tack Susanne F

Resenärer som tittade på Disneyland tittade också på

Anaheim, Orange County
Anaheim, Orange County

Besökt Disneyland? Berätta vad du tyckte!