“Som förväntat, utmärkt ”
Omdöme om The Capital Grille

The Capital Grille
Boka med OpenTable
The Capital Grille har ingen tillgänglighet för den tid du valt. Välj en annan tid eller sök efter restauranger med tillgänglighet.
Tiden du har valt har redan passerat.
Rankad som nr 10 av 3 533 Restauranger i Washington DC
Kök: Amerikanskt
Bra för: Romantiska möten, Affärsmöten, Särskilda tillfällen
Middagsalternativ: Lunch, Sent på kvällen, Frukost, Middag, Bokningar
Omdömet skrevs 19 januari 2017 från mobil enhet

Perfekt lunch efter en halv dag på Smithsonian muséer och Newseum. Det blev rejält dyrt, men det var det värt. Servicen var oklanderlig - uppmärksam, vänlig och okonstlad. Var finns det i Sverige? Maten var bistro/grill betonad och var utmärkt. Inga äventyr, utan även här väldigt klassisk vilket kändes befriande. Vinlistan var otroligt bra, i synnerhet då det mesta gick att få på glas. Capitol Grille är väl värt ett besök för den som vill ha klassisk lyx. Det som söker nyskapande invecklad mat bör dock söka sig någon annanstans.

Tack Nerran

Omdömet skrevs 2 januari 2017

Capitale Grille är alltid Capitale Grille! Allting är bara perfekt. Super service men ändå personlig utan att bli pretaniös. Servitrisen rekommenderade oss att dela en T-bone vilket var mer än tillräckligt, verkligen trevligt av personalen. Barnmeny finns men bara om man frågar efter den, också otroligt sympatiskt. Köttet var stekt till perfektion. På det hela en 10 poängskväll. För att inte tala om miljön, sobert, elegant och mörkt.

Tack JessicaLavesson
Omdömet skrevs 5 december 2016

Stället ligger en bit ner på Penn ave, lätt att nå med metro. Härlig miljö med vita dukar, lugn och ro för god middag och samtal. Vi åt en file mignon med parmesan french fries och vitlöksspenat. Suveränt tillagad allt efter beställning, kyparens vinval satt som en handske. Perfekt service med timing.
Kan rekommenderas i alla väder.

Tack bertilsundstrom
Omdömet skrevs 12 november 2016

En underbar restaurang på bästa läge 7mitt i centrum. Prisnivån är hög men både mat, personal och atmosfär är i yppersta klass. Kan bara rekommendera denna restaurang.

Tack nielsen2
Omdömet skrevs 5 augusti 2014

Ett trevligt ställe med ett gigantiskt utbud av vin. Maten var utsökt och servicen perfekt. Lite i det dyrare laget med vin eller öl till, vår lunch gick på ca 400kr per person

Tack Kristoffer F

Resenärer som tittade på The Capital Grille tittade också på

Washington DC, DC
Washington DC, DC

Besökt The Capital Grille? Berätta vad du tyckte!